Limitowane Porsche 911 R odnosi się do klasycznej 911-tki z 1967 roku (litera "R" pochodzi od słowa "Racing"). Takie auto startowało w rajdach, w wyścigu Targa Florio oraz brało udziału w biciu rekordów świata. Projekt nowego 911 R, tak jak i jego legendarnego przodka, opiera się na systematycznej redukcji masy, maksymalnych osiągach i niefiltrowanych wrażeniach z jazdy.
Sprawdź: Porsche 718 Boxster: polski CENNIK został opublikowany
Auto waży 1370 kg i jest obecnie najlżejszą wersją modelu 911 (50 kg lżejsze od 911 GT3 RS). Do produkcji tylnej szyby i bocznych tylnych okien posłużyły lekkie tworzywa sztuczne. Dodatkowo zrezygnowano z niektórych elementów izolacji akustycznej oraz tylnej kanapy. W kabinie we wnętrzu rzuca się w oczy sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm oraz krótki drążek zmiany biegów. W boczkach drzwi są paski zamiast klamek, służące do otwierania drzwi. Klimatyzacja i radio z systemem audio są dostępną opcją. Samochód otrzymał też lekki, sportowy układ wydechowy z elementami z tytanu i przeprojektowany spojler przedniego zderzaka. Przednią pokrywę i błotniki wykonano z włókien węglowych, a dach z magnezu.
Przy tylnej osi pracuje wysokoobrotowy 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, znany z 911 GT3 RS. Jednostka generuje moc 500 KM przy 8250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 6250 obr./min. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Maksymalna prędkość 911 R wynosi 323 km/h. Auto z uwagi na swój purystyczny charakter występuje wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną.
Zobacz: Porsche 911 Turbo i Turbo S po liftingu: więcej mocy
Według zapewnień producenta 911 R jest niemal stworzone do pokonywania ciasnych zakrętów. Specjalnie zestrojony układ skrętnej tylnej osi zapewnia wyjątkowo bezpośrednią charakterystykę i precyzyjne prowadzenie przy zachowaniu wysokiej stabilności. Mechaniczna blokada tylnego dyferencjału pomaga w uzyskaniu maksymalnej trakcji, a o skuteczne wytracanie prędkości dbają standardowe hamulce ceramiczno-kompozytowe Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Z przodu zaopatrzono je w imponujące tarcze o średnicy 410 mm, a z tyłu – 390 mm. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony klasy UHP (Ultra High Performance), zamontowane na 20-calowych, kutych obręczach z lekkich stopów z centralną śrubą mocującą.
Na potrzeby 911 R wyścigowy oddział Porsche specjalnie zestroił system kontroli stabilności Porsche Stability Management (PSM). Za naciśnięciem przycisku kierowca może aktywować funkcję podwójnego wysprzęglenia, pomocną w przeprowadzaniu perfekcyjnych redukcji przełożeń. Na życzenie model dostępny jest również z jednomasowym kołem zamachowym. Efekt: jeszcze bardziej spontaniczna i wysokoobrotowa natura jednostki napędowej. Prześwit z przodu zwiększa się o 30 mm za sprawą jednego przycisku.
Specjalne porsche 911 R będzie limitowane do 991 egzemplarzy. Cena auta w Polsce startuje od 938 720 PLN (z VAT).