Koncepcyjny model 911 Speedster miał być tylko ozdobą urodzin marki, a jednak w limitowanej serii trafi na rynek. Uruchomienie produkcji purystycznego 911 Speedster nastąpi w pierwszej połowie 2019 r. Otwarty, dwuosobowy wóz powstanie w liczbie 1948 egzemplarzy. To nawiązanie do historii Porsche 356 „Numer 1”, które zostało dopuszczone do ruchu 8 czerwca 1948 r.
Zdolny do jazdy prototyp 911 Speedster Concept, po raz pierwszy został pokazany 8 czerwca 2018 r. w Zuffenhausen w wersji Heritage (z ang. Dziedzictwo). Samochód został opracowany przez zespół Porsche Motorsport z Weissach we współpracy z oddziałami Style Porsche oraz Porsche Exclusive Manufaktur.
Dziedzictwo Porsche
Przyszłe Porsche 911 Speedster powstanie w oparciu o typoszereg 991 i będzie pierwszym modelem oferowanym z nowymi pakietami Heritage Design. Ta ekskluzywna linia akcesoriów sygnowanych przez Porsche Exclusive umożliwi jeszcze większy stopień personalizacji 911.
Podczas targów samochodowych w Paryżu pokazano kolejną odsłonę koncepcyjnego Porsche 911 Speedster. Jego czerwony lakier Guards Red jest nawiązaniem do 911 Speedster z 1988 roku (seria G). Nowe 21-calowe obręcze mocowane są centralną śrubą i mają ciekawy wzór przecinających się ramionami, a wnętrze wykończone czarną skórą podkreśla wysmakowane, a zarazem sportowe wzornictwo. Także przyciemniane światła do jazdy dziennej są inspirowane światem motorsportu, a ich czerwone wykończenie współgra z kolorem nadwozia. Lusterka boczne o kształcie Talbot oraz korek wlewu paliwa – umiejscowiony na środku przedniej pokrywy – pomalowano na kolor czarnego chromu i platyny.
Wszystkie elementy nadwozia oraz rozwiązania techniczne obu prototypów 911 Speedster są identyczne. Obejmuje to skróconą i obniżoną ramę szyby czołowej, mniejsze boczne okna oraz karbonową tylną pokrywę z dwoma wybrzuszeniami za fotelami. Oba samochody zamiast miękkiego dachu mają lekkie poszycie Tonneau z zatrzaskami Tenax.
Koncepcyjne pojazdy bazują na modelu 911 Carrera 4 Cabriolet. Ich błotniki oraz przednią i tylną pokrywę wykonano z kompozytów węglowych, podwozie natomiast pochodzi z 911 GT3. Oddział projektowania modeli GT dostarczył układ wydechowy z tytanowymi rurami oraz zespół napędowy, w tym 6-stopniową manualną skrzynię biegów. To samo dotyczy serca limitowanej edycji specjalnej: prototypy Speedster napędza wolnossący 6-cylindrowy silnik typu bokser o mocy ponad 500 KM, zdolny „rozkręcać się” nawet do 9000 obr./min.