Oznaczenie 718 odwołuje się do samochodu sportowego z 1957 roku, który w swoich czasach odnosił sukcesy w wyścigach długodystansowych. W przyszłości silniki w obu modelach zostaną zmienione z sześciocylindrowych na 4-cylindrowe silniki typu bokser z turbodoładowaniem. Nowe ''718'' trafią na rynek w 2016 roku.
Zobacz również: Porsche pobiło własny rekord. Nigdy wcześniej nie sprzedało tak dużej ilości aut
Porsche ma doświadczenie w budowie silników czterocylindrowych, np. w wyścigowym prototypie LMP1 919 Hybrid pracuje turbodoładowana jednostka czterocylindrowa o pojemności 2 litrów. Porsche wywalczyło nim podwójne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a także tytuły mistrzowskie w klasyfikacji konstruktorów i kierowców w zakończonym niedawno sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC).
Historia oznaczenia 718
Model 718, następca legendarnego Porsche 550 Spyder, otrzymał 4-cylindrowego boksera, który w napędzał wyścigowe Porsche m.in. w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring (rok 1960) oraz w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich (European Hill Climb Championship; okres 1958-1961). W latach 1959-1960 model trzykrotnie triumfował w legendarnym wyścigu Targa Florio na Sycylii. W 24-godzinnym maratonie Le Mans w 1958 roku Porsche 718 RSK z 4-cylindrową jednostką o mocy 142 KM wywalczyło zwycięstwo w swojej klasie.