Najważniejsze cechy nowego Cayenne Coupe to: ostrzejsze linie z całkowicie unikalną tylną partią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, kanapa wyprofilowana z myślą o dwójce pasażerów oraz dwie różne koncepcje dachu – standardowo montowany panoramiczny, stały dach szklany (o powierzchni 2,16 m2) oraz opcjonalny dach z włókien węglowych. Linia dachu została obniżona o około 20 mm, a przednia szyba i słupki A są bardziej pochylone niż w Cayenne. Z kolei przeprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają tylne nadkola o 18 mm, podkreślając muskularną rzeźbę karoserii, a tablica rejestracyjna została umieszczona na zderzaku.
Za sprawą adaptacyjnego spojlera dachowego aktualne Cayenne Turbo było pierwszym SUV-em, w którym zastosowano ten typ aktywnej aerodynamiki. Nowe Cayenne Coupe idzie o krok dalej – we wszystkich odmianach modelu lotka dachowa łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA – Porsche Active Aerodynamics). Przy prędkości 90 km/h i większej spojler – harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu – wysuwa się o 135 mm. W ten sposób zwiększa nacisk na tylną oś, a jednocześnie podnosi wydajność.
Cztery sportowe fotele
Nowy Cayenne Coupe oferuje przestrzeń maksymalnie dla czterech osób. Z przodu pojawiają się nowe sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające wyjątkowy komfort i optymalne podparcie boczne. Z tyłu Coupe jest standardowo wyposażone w kanapę wyprofilowaną na kształt dwóch pojedynczych siedzeń. Alternatywnie, bez dopłaty, można zamówić komfortowe tylne siedzenia znane z Cayenne. Pasażerowie drugiego rzędu siedzą o 30 mm niżej niż w Cayenne, co oznacza, że pomimo sportowej, obniżonej sylwetki mają do dyspozycji dużo miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów, a po złożeniu kanapy wzrasta do 1540 litrów (Cayenne Turbo Coupe: od 600 do 1510 litrów).
Dwa silniki do wyboru
Najnowszy wariant korzysta ze wszystkich technicznych atutów trzeciej generacji modelu, w tym wydajnych zespołów napędowych, innowacyjnych układów podwozia, scyfryzowanej koncepcji obsługi i wyświetlania informacji oraz wszechstronnych systemów łączności. W chwili premiery rynkowej dostępne są dwie wysokowydajne wersje silnikowe. Pierwsza z nich, Cayenne Coupe, korzysta z 6-cylindrowej turbodoładowanej jednostki o pojemności 3 litrów, mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s, a z opcjonalnymi pakietami sportowymi optymalizującymi masę pojazdu spada do 5,9 s. Prędkość maksymalna tego wariantu wynosi 243 km/h.
Topowe Cayenne Turbo Coupe staje na linii startowej z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.
Cena w Polsce
Nowy Porsche Cayenne Coupe jest już dostępne w polskiej sprzedaży. Fizycznie w Porsche Centrach pojawi się w maju 2019 r. Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupe oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupe. Bogate wyposażenie standardowe pojazdu obejmuje uzależnione od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz pakiet Sport Chrono.
Porsche Cayenne Coupe - dane techniczne
Porsche Turbo Cayenne Coupe - dane techniczne
Buty damskie, męskie, dziecięce w promocyjnych cenach. Sprawdź rabaty na stronie eobuwie.pl kody rabatowe.