Porsche Cayenne Turbo GT to mocach na kołach. Napędza go 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 640 KM i 850 Nm (+90 KM i +80 Nm w stosunku do Cayenne Turbo Coupe). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 300 km/h. Auto będzie dostępne wyłącznie w postaci czteromiejscowego Coupe. Jego standardowe wyposażenie obejmuje wszystkie dostępne układy podwozia oraz opracowane specjalnie dla tego wariantu opony Pirelli P Zero Corsa o wysokich osiągach. Zespół napędowy i podwozie mają unikalną konfigurację, dostrojoną specjalnie dla Cayenne Turbo GT. W rezultacie powstała harmonijna konstrukcja o doskonałych możliwościach na torze wyścigowym.
Zobacz również: Porsche Cayenne Turbo GT przejmuje tytuł "Najszybszego SUV-a Świata"
Silnik V8 z Turbo GT różni się od jednostki Turbo Coupe zasadniczymi elementami, takimi jak wał korbowy, korbowody, tłoki, napęd łańcucha rozrządu oraz tłumiki drgań skrętnych. Z uwagi na przyrost mocy, komponenty te zostały zaprojektowane z myślą o wyższych maksymalnych obciążeniach i lepszej dynamice jazdy. Zmodyfikowano również ośmiostopniową przekładnię Tiptronic S, która zmienia biegi jeszcze szybciej, oraz układ Porsche Traction Management (PTM). Wprowadzono także dodatkowe chłodzenie skrzyni rozdzielczej cieczą. Standardowo Cayenne Turbo GT otrzymuje unikalny sportowy układ wydechowy z centralnie umieszczonymi końcówkami. Na odcinku od środka pojazdu, włącznie z tylnym tłumikiem, jest on wykonany z lekkiego i szczególnie żaroodpornego tytanu. Dodatkową oszczędność masy uzyskano, pomijając środkowy tłumik.
W porównaniu z Cayenne Turbo Coupe nowe Turbo GT przybliża się do asfaltu nawet o 17 mm. Z tego powodu zarówno pasywne komponenty podwozia, jak i aktywne układy sterujące zostały przeprojektowane i zoptymalizowane pod kątem osiągów oraz prowadzenia. Zmiany wieńczy specyficzna kalibracja, gwarantująca perfekcyjną interakcję poszczególnych systemów. Na przykład sztywność trzykomorowego zawieszenia pneumatycznego wzrosła nawet o 15%. Odpowiednio dostrojono też charakterystykę amortyzatorów Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz zastosowanego tu wspomagania układu kierowniczego Plus, a także skrętnej tylnej osi. Aktywna stabilizacja przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) korzysta teraz z oprogramowania szczególnie nastawionego na osiągi. Dopasowano również działanie układu Porsche Torque Vectoring, który dopuszcza większe różnice w przekazywaniu momentu obrotowego na poszczególne koła. Na prowadzenie korzystnie wpływa też kompleksowo zoptymalizowana przednia oś. Za hamowanie odpowiada dostępny w standardzie układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Przeczytaj: Dyskretny sportowiec stworzony dla purystów. Debiutuje Porsche 911 GT3 Touring - ZDJĘCIA
Wyjątkowo atletyczny charakter Cayenne Turbo GT podkreślają unikalne elementy jego progresywnego designu. Należą do nich charakterystyczny dla Turbo GT przedni zderzak z efektownym spojlerem i powiększonymi bocznymi wlotami powietrza. W widoku z profilu dominują konturowany dach z włókien węglowych oraz czarne poszerzenia nadkoli, a także 22-calowe obręcze kół GT Design w kolorze Neodyme. Boczne płaty z włókna węglowego, wzdłużnie przymocowane do spojlera dachowego, są specyficzne dla wariantu GT, podobnie jak wysuwany tylny spojler, który jest o 25 mm większy niż ten w Turbo. Zwiększa to siłę docisku przy maksymalnej prędkości samochodu nawet o 40 kg. Z tyłu uwagę zwraca również zjawiskowy panel dyfuzora z włókien węglowych.
Sportowy temperament Cayenne Turbo GT podkreślają wysokiej jakości wyposażenie standardowe i liczne elementy kabiny wykończone Alcantarą. Seryjna specyfikacja obejmuje sportowe przednie fotele z ośmiokierunkową regulacją elektryczną oraz sportowy zestaw tylnych siedzeń z dwoma fotelami – wszystkie są charakterystyczne dla wariantu GT i wyróżniają się perforowanymi środkowymi panelami pokrytymi Alcantarą, kontrastowymi akcentami w kolorze Neodyme lub Arctic Grey oraz napisem „turbo GT” na zagłówku. Tak jak można oczekiwać od sportowego samochodu Porsche, wielofunkcyjna sportowa kierownica ma żółty pierścień na godzinie 12. W zależności od zamówionej specyfikacji wybrane listwy ozdobne mogą zyskać wykończenie w kolorze matowej czerni.
Porsche Cayenne Turbo GT można już zamawiać w Polsce. Auto do salonów trafi w połowie września 2021 r. Ceny zaczynają się od 963 000 zł.