Cayman GT4 to bardzo szybki wóz. Z czasem okrążenia Północnej Pętli toru Nurburgring równym 7 minut i 40 sekund, auto wyznacza nowy wzorzec w swoim segmencie.
Silnik, podwozie, układ hamulcowy i aerodynamika zostały skonfigurowane pod kątem uzyskania maksymalnej dynamiki jazdy. Zawieszenie obniżone o 30 mm i wysokowydajny układ hamulcowy to podzespoły niemal w całości przejęte z 911 GT3. Do napędu służy 6-cylindrowy bokser o pojemności 3.8 litra i mocy 385 KM (283 kW), zapożyczony z Porsche 911 Carrera S. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna z aktywnymi poduszkami zawieszenia silnika. Cayman GT4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Średnie zużycie paliwa (cykl NEDC) to 10,3 l/100 km.
Zobacz też: Porsche 911 Targa 4 GTS uzupełnia rodzinę mocnych modeli - WIDEO
Podrasowany wygląd to charakterystyczne wloty powietrza z przodu oraz zamocowane na stałe, masywne tylne skrzydło zapewniające odpowiednią siłę docisku do asfaltu. Opcje obejmują ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy PCCB1, w pełni kubełkowe fotele wykonane z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP), specjalny pakiet SportChrono z unikalną aplikacją Track Precision oraz pakiet Club Sport.
Światowa premiera Porsche Cayman GT4 odbędzie się na początku marca, podczas Salony Samochodowego w Genewie. Model można już zamawiać. Auta dostępne będę dla klientów w maju.