Wpisujący się w klasę premium Macan powstał na bazie Audi Q5 i jest pięciodrzwiowym SUV-em o bardzo sportowym charakterze. Klienci będą mogli wybierać spośród trzech wersji: Macan S, Macan S Diesel oraz Macan Turbo. Dzięki rozmiarom przeciętnego SUV-a wóz stał się o wiele praktyczniejszy w miejskich jazdach od swojego protoplasty Cayenne. Nadwozie mierzy 4699 mm długości, 1923 mm szerokości, a jego wysokość to 1628 mm. Rozstaw osi wynosi natomiast 2807 mm, a masa modelu to 1898 kg.
Zobacz: Joanna Liszowska wozi córeczki potężnym Porsche
Pod względem stylistycznym w bryłę Macana zostały wplecione elementy charakterystyczne dla marki Porsche. Jedną z innowacji będzie nowoczesna konstrukcja przednich reflektorów z czterema diodami LED w stylu kostek lodu, służącymi do jazdy dziennej. Takie rozwiązanie zastosowano już w modelu 918 Spyder. W nadkolach umieszczono 18-calowe koła obute w opony w rozmiarze 235/60 R18 z przodu oraz 255/55 R18 z tyło. Najmocniejsza odmiana Turbo otrzymała obręcze 19-calowe (opony w rozmiarze 235/55 R19 z przodu i 255/50 R19 z tyłu).
Porsche Macan - SILNIKI
Macan w wersji S został wyposażony w 3-litrowy silnik w układzie V6, generujący 340 KM mocy oraz 460 Nm momentu obrotowego. Przy takiej specyfikacji auto jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy oraz osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 254 km/h.
Drugi wariant, Macan S Diesel pod maską otrzymał 3-litrowy motor V6 wyzwalający 258 KM mocy i 580 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje pojazdowi 6,2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 226 km/h.
Najmocniejsza specyfikacja to Macan Turbo z silnikiem V6 o pojemności 3.6 litra dostarczającym moc 400 KM i moment obrotowy 550 Nm. "Setkę" na liczniku kierowca zobaczy w tym aucie już po upływie zaledwie 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 269 km/h.
W każdym z wariantów aktywny napęd jest przekazywany na cztery koła z elektronicznie regulowanym, sterowanym mikroprocesorowo sprzęgłem wielotarczowym. Ten napęd na wszystkie koła jest montowany we wszystkich modelach Macan. Za zmianę biegów i przeniesienie mocy odpowiada dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia zautomatyzowana, która bez przerwy żongluje siłą pociągową.