Nowy silnik jaki będzie trafiał pod maski modelu Macan, to 2-litrowa, turbodoładowana jednostka osiągająca moc 252 KM (w zakresie od 5000 do 6800 obr./min.). Wysoki maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm (dostępny w przedziale 1600-4500 obr./min.). Rzędowa jednostka została zaprojektowana pod kątem sportowych osiągów i wydajności – korzysta z bezpośredniego wtrysku benzyny, układu zmiennych faz rozrządu oraz chłodnicy powietrza doładowującego. Ciśnienie doładowania sięga 2 barów. System VarioCam Plus bezstopniowo reguluje położenie wałków po stronie ssącej i wydechowej, kontroluje też wznios zaworów wydechowych.
Zobacz: Porsche 911 R: najlżejszy model w rodzinie 911-tek
Tak jak w pozostałych dostępnych silnikach, siły napędowe są przekazywane na koła przy współpracy z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK. W rezultacie Macan zapewnia imponujące osiągi: od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 6,7 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten zostaje skrócony do 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne umożliwia standardowy, aktywny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w połączeniu ze sportowo zestrojonym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym. Jako opcja dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z kontrolą prześwitu oraz adaptacyjnymi amortyzatorami PASM.
Porsche Macan z 4-cylindrowym silnikiem turbo z zewnątrz będzie się wyróżniał czarnymi obramowaniami bocznych, czarnymi zaciskami hamulcowymi oraz dwiema pojedynczymi końcówkami układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej.