Porsche Macan po modernizacji 2021

i

Autor: Porsche Porsche Macan po modernizacji 2021

Porsche Macan znowu przeszło lifting. Mocniejsze silniki i dotykowa obsługa

2021-07-20 10:48

Porsche Macan debiutuje w nowej odsłonie. Nie widzicie różnicy? Musicie przyjrzeć się dokładniej, choć faktycznie, wizualne zmiany są dość subtelne. To, co jest jednak ważne to fakt, że SUV Porsche stał się mocniejszy i zyskał garść nowych elementów wyposażenia, za które nie trzeba będzie dopłacać. Jaką mocą może się pochwalić Macan po modernizacji?

Porsche Macan to bardzo ważny model w gamie producenta ze Stuttgartu. Kompaktowy SUV przynosi marce nowych klientów, jest chętnie wybierany na całym świecie i wystarczająco przystępny cenowo, by móc rozważać między nim, a bardziej przyziemnymi propozycjami. Z dojną krową trzeba się obchodzić jak z jajkiem, dlatego Porsche postanowiło, że przeprowadzi kolejny lifting, tym razem symbolicznie zmieniając pas przedni auta. Ważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską i w kokpicie.

Nowy Macan jest mocniejszy od tego, który był oferowany do tej pory. Każda wersja dostała lekki zastrzyk mocy, co przekłada się na 440 KM w odmianie GTS, 380 KM w wersji S i 265 KM w bazowym modelu. Macan S i GTS korzystają z silnika 2.9 V6 Biturbo, a w podstawowym modelu niezmiennie mamy 4-cylindrowe 2.0. Skrzynia biegów to 7-stopniowa dwusprzęgłówka PDK, a napęd kierowany jest na 4 koła. Zmiany zaszły również w układzie jezdnym - Macan GTS zyskał sportowe zawieszenie pneumatyczne w standardzie. Zostało ono zestrojone nieco sztywniej, konkretnie o 10% z przodu i o 15% z tyłu.

Porsche Macan po drugim liftingu

Więcej dotykowych paneli

Garść nowości stylistycznych może umknąć nawet wprawnemu obserwatorowi. Cóż, zmiany wizualne nie były widocznie niezbędne i takiemu podejściu trudno się dziwić. Macan wygląda po prostu dobrze. Porsche zdecydowało się odświeżyć wnętrze i ta zmiana nie każdemu przypadnie do gustu. Chodzi o zastąpienie wielu tradycyjnych przycisków dotykowymi panelami. Ależ to będzie zbierać odciski palców i kurz! Aby relacja rozwiązań cyfrowych i analogowych się zgadzała, standardem jest teraz wskazówkowy zegarek w górnej części deski rozdzielczej.

Wreszcie, jak przy okazji każdego liftingu, klienci będą mogli wybierać spośród nowych lakierów i wzorów felg. Nabywcy nowego Porsche Macan mają do wyboru łącznie 14 odcieni lakieru, w tym nowe kolory Papaya Metallic oraz Gentian Blue Metallic. Dla wariantu GTS z pakietem GTS Sport oferowany jest też nowy lakier Python Green. Porsche Exclusive Manufaktur może teraz stworzyć auto w Twoim wymarzonym kolorze, wprowadzając opcje koloru niestandardowego oraz odcienia na bazie dostarczonej próbki.