Pod maską Porsche Panamery Diesel znalazł się trafił 3-litrowy, 6-cylindrowy motor TDI korzystający z zalet bezpośredniego wtrysku paliwa, czyli z systemem common rail oraz elektrycznie regulowanej geometrii turbosprężarki - technologia VGT. Silnik został połączony ze standardowym układem start/stop, 8-stopniową skrzynią Tiptronic S oraz napędem na tylne koła.
Przeczytaj koniecznie: Nissan 370Z kontra... Meksykańska Kura Wyścigowa! VIDEO
Widlasty silnik konstrukcji Volkswagena jest w stanie dostarczyć 250 KM mocy (przy 3.800-4.400 obr./min.) oraz 550 Nm momentu obrotowego (przy 1.750-2.750 obr./min.). Wartości te umożliwiają sprint do „setki” w 6,8 sekundy i rozpędzenie się do 242 km/h. Porsche Panamera Diesel spala średnio 6,5 l/100 km i emituje 172 g CO2/1 km. Klienci szczególnie dbający o oszczędności podczas tankowania mogą zamówić ogumienie o niskim oporze toczenia, które zmniejsza spalanie o 0,2 litra i emisję CO2 o 5 gramów. Duże wrażenie robi zasięg oferowany przez wysokoprężną limuzynę Porsche – wg producenta wynosi on aż 1200 km.
Sprzedaż Panamery 3.0 V6 TDI rozpocznie się w Europie w sierpniu br. Nie znane są jeszcze polskie ceny. Wiadomo jednak, że w Niemczech model bazowy został wyceniony na 80.183 € (ok. 315.000 PLN).