Porsche Panamera - kolejne Porsche z silnikiem diesla

2011-05-04 19:15

Kiedyś terminy Porsche i diesel wykluczały się. Czasy i strategia firmy jednak zmieniły się i silnik diesla pojawił się w modelu Cayenne. Teraz Porsche zaprezentowało luksusową limuzynę Panamera z silnikiem wysokoprężnym.

Pod maską Porsche Panamery Diesel znalazł się trafił 3-litrowy, 6-cylindrowy motor TDI korzystający z zalet bezpośredniego wtrysku paliwa, czyli z systemem common rail oraz elektrycznie regulowanej geometrii turbosprężarki - technologia VGT. Silnik został połączony ze standardowym układem start/stop, 8-stopniową skrzynią Tiptronic S oraz napędem na tylne koła.

Przeczytaj koniecznie: Nissan 370Z kontra... Meksykańska Kura Wyścigowa! VIDEO

Widlasty silnik konstrukcji Volkswagena jest w stanie dostarczyć 250 KM mocy (przy 3.800-4.400 obr./min.) oraz 550 Nm momentu obrotowego (przy 1.750-2.750 obr./min.). Wartości te umożliwiają sprint do „setki” w 6,8 sekundy i rozpędzenie się do 242 km/h. Porsche Panamera Diesel spala średnio 6,5 l/100 km i emituje 172 g CO2/1 km. Klienci szczególnie dbający o oszczędności podczas tankowania mogą zamówić ogumienie o niskim oporze toczenia, które zmniejsza spalanie o 0,2 litra i emisję CO2 o 5 gramów. Duże wrażenie robi zasięg oferowany przez wysokoprężną limuzynę Porsche – wg producenta wynosi on aż 1200 km.

Sprzedaż Panamery 3.0 V6 TDI rozpocznie się w Europie w sierpniu br. Nie znane są jeszcze polskie ceny. Wiadomo jednak, że w Niemczech model bazowy został wyceniony na 80.183 € (ok. 315.000 PLN).

Nasi Partnerzy polecają