Debiutuje nowe Porsche Panamera. Limuzyna po liftingu jeszcze lepiej łączy sportowe osiągi z komfortem limuzyny najwyższej klasy. W zależności od wybranego układu napędowego, auto jest dostępne nie tylko jako sportowa limuzyna, ale także jako Sport Turismo lub wariant Executive z wydłużonym rozstawem osi – teraz fabrycznie wyposażone w opcjonalny przedni pas Sport Design z efektownym wypełnieniem wlotów powietrza, dużymi otworami chłodzącymi po bokach oraz jednorzędowymi modułami przedniego oświetlenia.
Zmodernizowane nadwozie
Zupełnie nowy przód otrzymał wariant Porsche Panamera Turbo S, który teraz wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza i nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które podkreślają szerokość auta. Z zewnątrz wersji Turbo dostrzeżemy też podwójne moduły przedniego oświetlenia, które w są teraz znacznie bardziej oddalone od siebie.
Nowe światła, więcej felg
W Porsche Panamera po liftingu przez pokrywę bagażnika przebiega zmodernizowany tylny pas świetlny wraz z charakterystycznym konturem. Warianty GTS są standardowo wyposażone w nowe przyciemnione tylne światła Exclusive Design z dynamiczną wizualizacją funkcji oświetlenia powitalnego oraz pożegnalnego. Do oferty dodano również trzy nowe rodzaje 20- i 21-calowych obręczy – tym samym ich gama obejmuje teraz 10 różnych wzorów.
Napęd bez zmian
Nowe Porsche Panamera i Panamera 4 napędza znany na wszystkich rynkach silnik V6 biturbo o pojemności 2,9-litra. Jego parametry pozostają niezmienne – moc wynosi 330 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi450 Nm.
Lepsza łączność
Wraz z nowym modelem System Porsche Communication Management (PCM) wzbogacił się o dodatkowe funkcje i cyfrowe usługi. Udoskonalona została obsługa głosowa, radar ryzyka z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach, bezprzewodową łączność Apple CarPlay oraz wiele innych usług Connect.
Zobacz: Szerokie biodra i potężne skrzydło. Takie jest Porsche Taycan Turbo S po tuningu Prior Design
Nowe Porsche Panamera oferuje też szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetlenia i wsparcia kierowcy, tj. asystent utrzymania pasa ruchu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, czy Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, asystent jazdy nocą, asystent zmiany pasa ruchu, matrycowe reflektory LED, asystent parkowania z widokiem otoczenia czy wyświetlacz Head-Up.
Panamera 4S E-Hybrid - większe baterie, większy zasięg
Porsche Panamera 4S E-Hybrid po liftingu napędzana benzynowym V6 o pojemności 2,9-litra i wzmocnionym silnikiem elektrycznym generuje łączną moc systemową na poziomie 560 KM i 750 Nm maks. momentu obrotowego. W połączeniu z zawartym w cenie pakietem Sport Chrono sprint od 0 do 100 km/h to kwestia 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 298 km/h.
Przeczytaj także: Nowoczesność połączona z klasyką: Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Ile kosztuje ta przyjemność?
Względem hybrydowego poprzednika i dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw, inżynierowie zwiększyli pojemność akumulatora brutto z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zostały zmodyfikowane pod kątem jeszcze efektywniejszego wykorzystywania energii. Tym sposobem w trybie elektrycznym nowa Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg do 54 km.
Panamera GTS - dużo komfortu, bardzo dużo sportu
Benzynowe V8 biturbo pracujące pod maską Porsche Panamera GTS zostało zoptymalizowane pod kątem oddawania mocy – jej krzywa pnie się w górę aż do ogranicznika prędkości obrotowej silnika. Tym sposobem charakterystyka silnika przypomina wolnossące motory w klasycznych autach sportowych.
Nie przegap: Znowu debiutuje nowe Porsche 911. Tym razem porozmawiamy o Turbo, ale bez "S" - WIDEO, ZDJĘCIA
Po liftingu Panamera GTS ma 20 KM więcej od poprzedniczki (480 KM) oraz 620 Nm. Tradycyjne właściwości akustyczne „V-ósemki” są słyszalne jeszcze bardziej niż dotąd, w czym zasługa nowego standardowego sportowego układu wydechowego z asymetrycznie umieszczonymi tylnymi tłumikami.
Panamera Turbo S - najszybsza limuzyna świata
Panamera Turbo S dysponująca mocą 630 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 820 Nm jest najszybsza limuzyną na świecie. Względem poprzednika model po zmianach oferuje o 80 KM i 50 Nm więcej. Zaprojektowany w Weissach i wytwarzany w Zuffenhausen znany 4-litrowy silnik V8 biturbo został gruntownie przebudowany, co pozwoliło sprawić, że nowy Turbo S przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
Przeczytaj także: Co tu się dzieje? Ktoś zabrał Porsche 911 Carrera 4S Cabrio w offroad - WIDEO
Aby móc w kontrolowany sposób przenieść ogromną siłę napędową na drogę i zmaksymalizować dynamikę na zakrętach, inzynierowie ze Stuttgartu zoptymalizowali trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
Rekord w "Zielonym piekle"
Nowa Panamera Turbo S udowodniła już swoje bezkompromisowe osiągi na legendarnej północnej pętli Nürburgringu – najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie. Kierowca testowy Lars Kern pokonał tam okrążenie o długości 20 832 m w ciągu 7:29,81 min. To nowy oficjalny rekord w klasie samochodów luksusowych.
Ceny w Polsce
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie polskiego importera, nowe Porsche Panamera można już zamawiać. Samochody będą dostępne w salonach dealerów od połowy października 2020 r.
Porsche Panamera po liftingu (2021) - polski cennik
Wariant | Cena |
---|---|
Porsche Panamera | od 428 000 zł |
Porsche Panamera 4 | od 446 000 zł |
Porsche Panamera 4S E-Hybrid | od 556 000 zł |
Porsche Panamera GTS | od 648 000 zł |
Porsche Panamera Turbo S | od 897 000 zł |