Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo to propozycja niespotykana w segmencie samochodów luksusowych. Auto łączy wyjątkowy design z użytecznością i doskonałymi osiągami. Za sprawą koncepcji przestrzennej, z dużą pokrywą bagażnika, niską krawędzią załadunku i konfiguracją siedzeń 4+1, nowy flagowy wariant modelu jest gwarancją codziennej praktyczności. Na życzenie dostępne są dwa indywidualne siedzenia z elektrycznym sterowaniem. Bagażnik pomieści 425 litry a po złożeniu oparć siedzeń przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1295 litrów. Komfort jazdy zapewnia adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM), zapewniające szeroką rozpiętość pomiędzy wysokim poziomem dynamiki jazdy i wygodę podróżowania. Bogate wyposażenie obejmuje też m.in. elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) wraz z blokadą tylnego dyferencjału Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) czy 21-calowe lekkie obręcze kół.
Mocna hybryda
Napędzane na cztery koła auto demonstruje ogromny potencjał osiągów technologii hybrydowej, którą wykorzystano już supersportowym Porsche 918 Spyder. Już przy 1400 obr./min duet w postaci silnika V8 biturbo o mocy 550 KM i jednostki elektrycznej (100 kW/136 KM) generuje maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Za transfer siły napędowej do kół obu osi odpowiada ośmiostopniowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), która błyskawicznie zmienia biegi i współpracuje ze standardowym, adaptacyjnym napędem Porsche Traction Management (PTM). Napęd E-Performance pozwala rozpędzić samochód od zera do "setki" w 3,4 s. Osiągnięcie 200 km/h trwa jedynie 8,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
Przeczytaj: Nowe Porsche Cayenne Turbo: więcej genów 911
Pomimo takich osiągów hybrydowy model plug-in jest wyjątkowo oszczędny: w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC) jego zużycie benzyny wynosi średnio 3,0 l/1000 km, a zużycie energii – 17,6 kWh/100 km. W trybie elektrycznym, bez lokalnej emisji spalin, Turbo S E-Hybrid Sport Turismo dysponuje zasięgiem do 49 km i może rozwinąć prędkość maksymalną 140 km/h. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,1 kWh można naładować w czasie od 2,4 do 6 godzin, zależnie od źródła prądu oraz typu gniazda.
Adaptacyjny spojler dachowy
Turbo S E-Hybrid Sport Turismo oferuje wszystkie innowacje drugiej generacji modelu Panamera – w tym wpisujący się w trend cyfryzacji Porsche Advanced Cockpit, przełomowe systemy wspomagające takie jak Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem oraz opcjonalną tylną osią skrętną. Kolejną innowacją jest niespotykany w segmencie adaptacyjny spojler dachowy. Może być on nachylony w jednej z trzech pozycji, zależnie od warunków jazdy i wybranych ustawień pojazdu. Co więcej, generuje do 50 kg dodatkowej siły docisku tylnej osi. Do prędkości 170 km/h spojler, stanowiący główny element układu aktywnej aerodynamiki pozostaje "schowany" – jest nachylony pod kątem -7 stopni, zgodnie z przebiegiem opadającej linii dachu. Po przekroczeniu 170 km/h automatycznie zajmuje pozycję podwyższonych osiągów (kąt +1 stopień), zwiększając stabilność jazdy i dynamikę poprzeczną. W trybach Sport oraz Sport Plus spojler samoczynnie przesuwa się do pozycji podwyższonych osiągów przy prędkościach od 90 km/h wzwyż. System aktywnie dostosowuje kąt nachylenia spojlera w zakresie do +26 stopni po odsunięciu panoramicznego otwieranego dachu przy prędkości 90 km/h lub wyższej, ograniczając powstające w ten sposób turbulencje.