Porsche Taycan poznaliśmy już z każdej strony, ale do tej pory mówiło się tylko o wyczynowych wariantach tego modelu tj. Taycan Turbo i Taycan Turbo S. Teraz do oferty sportowego elektrycznego sedana dołączyła podstawowa odmiana serii modelowej, czyli Taycan 4S, który dzieli się na dwie wersjie — Performance i Performance Plus. Zasadnicza różnica polega na rozmiarach akumulatorów.
Pierwszy — Performance — posiada akumulator o pojemności 79,2 kWh, a jego moc wynosi do 390 kW (530 KM). Ta druga z kolei — Performance Plus — dysponuje tą samą baterią o pojemności 93,4 kWh co mocniejsze warianty Turbo i Turbo S, która generuje do 420 kW (571 KM).
Z tego też względu obydwie odmiany odpowiednio różnią się zasięgiem, ale nie osiągami. Zarówno Performance, jak i Performance Plus przyśpiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s, a ich prędkość maksymalna to 250 km/h. Zasięg z kolei wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus – to obecnie najwyższa wartość zasięgu modelu Taycan (zgodnie z WLTP). Natomiast maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).
Zobacz: Kto wytrzyma więcej - Taycan, czy jego kierowca? Zdaniem Porsche, odpowiedź jest prosta
Nowe Porsche Taycan 4S posiada silnik synchroniczny, z magnesami trwałymi przy tylnej osi ma aktywną długość 130 mm, co oznacza, że jest dokładnie o 80 mm krótszy niż jego odpowiednik w odmianach Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S. Natężenie prądu na przedniej osi Taycan 4S sięga 300 amperów, a na tylnej osi – 600 amperów.
Na architekturę napędu składają się te same cechy, co w przypadku poprzednich wariantów: dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, napędzające wszystkie koła pojazdu, a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. To samo odnosi się do inteligentnego zarządzania ładowaniem oraz aerodynamiki, ze współczynnikiem oporu powietrza Cd o wartości od 0,22.
Przeczytaj także: Tak przyspiesza elektryczne Porsche Taycan Turbo S. To WIDEO robi wrażenie!
W dodatku na tle wariantów Turbo i Turbo S nowe Porsche Taycan 4S wyróżniają aerodynamicznie zoptymalizowane 19-calowe obręcze Taycan S Aero oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, a także nowo wyprofilowane elementy: przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor w kolorze czarnym. Standardowa specyfikacja obejmuje LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
Wnętrze modelu Taycan sygnalizuje początek nowej ery – dzięki swojej przejrzystości i nowej architekturze. Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników, a cała deska wyraźnie koncentruje się na osi kierowcy. Centralny ekran systemu info-rozrywki o przekątnej 10,9 cala i opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą, tworząc zintegrowany szklany pas o wzornictwie czarnego panelu.
Nie przegap: Porsche Cayenne Coupe debiutuje. Polska CENA sportowego SUV-a już oficjalnie - WIDEO, ZDJĘCIA
Warto również wspomnieć, że w modelu Taycan firma Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze całkowicie pozbawione elementów ze skóry. Kabina w tym wariancie zostaje wykończona innowacyjnymi materiałami pochodzącymi z recyklingu, które podkreślają ekologiczną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego.
Testowaliśmy: Porsche Panamera Turbo Sport Turismo 4.0 V8 550 KM pakiet Chrono Sport: bezcenna perfekcja
Podwozie Porsche Taycan korzysta ze zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który analizuje i synchronizuje wszystkie układy podwozia w czasie rzeczywistym. Standardowo Taycan 4S jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, włącznie z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management).
Taycan 4S ma również sześciotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe przy przedniej osi i czterotłokowe zaciski przy osi tylnej oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze – o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Zaciski hamulcowe są lakierowane na kolor czerwony.
Porsche Taycan 4S można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Ceny modelu zaczynają się od 454 tys. zł.