Porsche

i

Autor: Porsche Porsche zakłada spółkę w Polsce

nowe samochody

Powstanie nowa spółka Porsche. Firma zapowiada powiększanie sieci dealerskiej i nowe formaty sprzedaży

2024-10-03 19:33

Porsche Polska sp. z o.o. rozpocznie działalność 1 stycznia 2025 roku. Tym samym działalność sprzedażowa zostanie wydzielona spod Volkswagen Group Polska. Dyrektorem zarządzającym (CEO) będzie 43-letni Wojciech Grzegorski.

Spis treści

  1. Porsche zakłada spółkę w Polsce
  2. Porsche ujawnia plany: powiększanie sieci dealerskiej i nowe formaty sprzedaży

Porsche zakłada spółkę w Polsce

Porsche Polska sp. z o.o. rozpocznie działalność 1 stycznia 2025 roku. Tym samym działalność sprzedażowa zostanie wydzielona spod Volkswagen Group Polska. Dyrektorem zarządzającym (CEO) będzie Wojciech Grzegorski.

- Polska jest krajem wschodzącym. Widzimy tu dalszy potencjał wzrostu dla Porsche, a dzięki własnej spółce zależnej możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Naszym celem jest wzmocnienie doświadczenia marki, a tym samym dalsze zwiększenie atrakcyjności Porsche - powiedział Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.

Działalność biznesowa zostanie przeniesiona z dotychczasowej siedziby Volkswagen Group Polska w Poznaniu do Warszawy, gdzie znajdzie się nowa spółka zależna Porsche. - Porsche ma już w Polsce silną bazę klientów i fanów - podkreślił Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska. - W nadchodzącej, nowej rzeczywistości chcemy jeszcze silniej zaznaczyć naszą obecność w Polsce. Jednocześnie będziemy nadal wykorzystywać synergię we współpracy z Grupą Volkswagena, m.in. w obszarze logistyki. Przenosząc się do Warszawy, wzmacniamy również naszą pozycję jako atrakcyjnego pracodawcy - dodał.

Porsche ujawnia plany: powiększanie sieci dealerskiej i nowe formaty sprzedaży

Obecnie w Polsce działa dziewięć Porsche Centrów, z których wszystkie są własnością niezależnych inwestorów i grup dealerskich. W 2023 r. liczba dostaw wzrosła o 41 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Strategia ekspansji zakłada sukcesywne powiększanie sieci dealerskiej w kolejnych latach, a także tworzenie nowych formatów sprzedaży.

EV Experience 2024, zdjęcia:

Nasi Partnerzy polecają