Suzuki GSX-R125 to jeden z najbardziej sportowych motocykli w swojej klasie. Pozycja do jazdy, aerodynamika i relatywnie duży rozstaw osi sprawiają, że "baby gixer" to bardzo ciekawa propozycja.
Na szczególną uwagę zasługuje "system audio" tego motocykla, czyli opcjonalny wydech Yoshimura, który sprawia, że jednoślad gada zaskakująco głośno. Przygazówki nie tylko dają satysfakcję, ale i pomagają dać znać o naszej obecności w korku.
Cały TEST: Jak sportowa może być 125-tka? Suzuki GSX-R125 - WIDEO
Układ wydechowy japońskiego producenta jest dostępny jako akcesorium do montażu w serwisie. Kosztująca około 3000 złotych "puszka" winduje cenę jednośladu, ale nadaje rasowego i głośnego dźwięku, mimo obecności jednego, niezbyt dużego cylindra.
Głośny dźwięk jednocylindrowego motocykla kojarzy się z crossem, a na dodatek dwusuwem. To kłóci się odrobinę z faktem, że GSX-R to typowy ścigacz z silnikiem 4t, niemniej taki akcesoryjny wydech jest całkiem ciekawą opcją. Motocykl pracuje wyraźnie głośniej od seryjnego już na biegu jałowym. Wtedy też gang jest najbardziej basowy, choć głębokiego brzmienia nie uświadczymy tu w żadnym zakresie obrotów. Zdecydowanie warto posłuchać go na żywo, bo nagranie nie oddaje w pełni tego dźwięku.