Stało się. Żółte słupy ustawione po obu stronach mostu Poniatowskiego oficjalnie działają. Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał akceptację na użytkowanie kilku urządzań, ale w przypadku 2 fotoradarów posadowionych przy kamiennych ławach, kontrole prędkości będą prowadzone tylko przez pewien czas. Zgodnie z zaleceniami Konserwatora Zabytków te dwa urządzenia mają zostać zdemontowane do 1 grudnia 2023 roku, ponieważ w tym miejscu za bardzo szpecą przeprawę. CANARD przejął wszystkie ustawione na moście maszyny pomiarowe i włączył je do ogólnopolskiej sieci fotoradarowej. Jeszcze przed podpisaniem porozumienia, wspólnie z ZDM oraz dostawcą fotoradarów, sprawdził funkcjonalności urządzeń oraz możliwość ich integracji z systemem centralnym CANARD. Po krótkich testach weryfikujących prawidłowość wykonywanych pomiarów, urządzenia zostaną przełączone w tryb rejestracji naruszeń.
Polecany artykuł:
Fotoradary z mostu Poniatowskiego to kolejne urządzenia należące do m.st. Warszawy, które GITD nadzoruje i wykorzystuje do kontroli prędkości pojazdów, dbając tym samym o bezpieczeństwo na stołecznych drogach. Inspekcja Transportu Drogowego w 2016 r., po tym jak straże miejskie i gminne straciły uprawnienie do prowadzenia kontroli z wykorzystaniem fotoradarów, przejęła urządzenia od Straży Miejskiej m.st. Warszawy. Z wykorzystaniem 22 stołecznych fotoradarów ujawniono do tej pory ok. 450 tys. naruszeń. Najwięcej przypadków niestosowania się do obowiązujących ograniczeń prędkości zarejestrowały fotoradary przy ul. Spacerowej (58,4 tys.), ul. Grójeckiej (kierunek centrum - 44,4 tys.) oraz na moście Gdańskim (40 tys.).