Sercem wersji napędzanej benzyną jest czterocylindrowy silnik EcoBoost o pojemności 2.3 litra, opisany przez Forda jako nowa generacja, która tworzy nowego Focusa ST. Silnik generuje 280 KM przy 5500 obr./min. i 420 Nm z 3000 obr./min., co umożliwia sprint od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż sześć sekund.
Silnik EcoBoost zainstalowany w nowym Focus ST wykorzystuje technologię anti-lag opracowaną pierwotnie dla supersamochodu GT i F-150 Raptor, aby zapewnić optymalny transfer mocy, gdy pojazd jest w trybie Sport lub Track. Nowy Ford Focus ST korzysta z turbosprężarki o podwójnym turbodoładowaniu i standardowo jest oferowany z 6-biegową skrzynią manualną. Za dodatkową opłatą kupujący mogą zdecydować się na zaktualizowaną, 7-biegową skrzynię automatyczną, która zapewni większą wydajność.
Dla fanów oleju napędowego Ford przygotował 2.0-litrową jednostkę EcoBlue, która produkuje 190 KM przy 3500 obr./min. i 400 Nm z niskich 2000 obr./min., co czyni go najmocniejszym Fordem ST z silnikiem diesla, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Wersja motorem wysokoprężnym również będzie oferowana z 6-biegowym manualem i 7-stopniową skrzynią automatyczną.
Po raz pierwszy w Focusie ST inżynierowie skorzystali z elektronicznego mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem, który będzie dostępny już w wersji podstawowej, co zapewni lepszą stabilność, szczególnie podczas pokonywania ostrych zakrętów.
Na razie nie wiadomo, ile w Polsce będzie kosztował Focus ST.