Polestar ściśle powiązany technologicznie i kapitałowo z firmą Volvo Cars, przedstawia nowy samochód. Polestar Precept jest autem koncepcyjnym, prezentującym odrębny charakter w stosunku do samochodów marki Volvo. Precept jest dynamiczny, bezemisyjny, innowacyjny i wyróżniający się już od strony stylistycznej.
Test porównawczy: Które kombi jest bardziej premium? Volvo V60 czy Peugeot 508 SW?
Precept radykalnie odcina się od stylistyki, do której przyzwyczaiło nas Volvo i Polestar. O ile Polestar 1 obficie czerpał ze stylu Volvo, tak już Polestar 2 oddalił się nieco od stylu Volvo, a Polestar Precept całkowicie już się od niego odcina. Auto wyznacza w tym obszarze nowy rozdział.
Ultra-nowoczesny Polestar Precept nie ma charakteru auta dla statecznego biznesmena. Wiele uwagi poświęcono niskiemu oporowi aerodynamicznemu nadwozia. Widać tu wiele załamań, przetłoczeń, spojlerów. Nie są one dyskretnie ukryte, lecz wręcz dumnie eksponowane. Osie mają rozstaw 3,1 metra, co jest parametrem godnym dużych limuzyn. Rolę lusterek bocznych przejęły kamery zamontowane na cienkich, aerodynamicznych wspornikach. Tylnej szyby nie ma wcale. Jest panoramiczny, szklany dach zachodzący głęboko na tył samochodu. Listwa świetlna biegnie w poprzek całej szerokości tyłu. Niewielki prześwit podwozia i nisko poprowadzona linia dachu zmniejsza opory aerodnyamiczne, zwiększając zasięg auta.
Przeczytaj: Hybryda nie musi być nudna! To auto łączy ekologię ze świetnymi osiągami. Volvo V60 T8 Twin Engine AWD AT8
Środek samochodu to podręcznikowy przykład minimalizmu. Centralny ekran dotykowy przejął rolę niemal wszystkich przycisków fizycznych, a zegary mają formę cyfrowego wyświetlacza. Pomiędzy siedzeniami umieszczono pokrętło służące do obsługi multimediów. Dźwignia do wyboru kierunku jazdy znalazła się przy kierownicy.
Zamiast klasycznego drewna, stali i metalu w wykończeniu użyto materiałów przetworzonych. Do produkcji paneli wewnętrznych i oparć siedzeń wykorzystano kompozyty lniane Bcomp. Pozwoliły one zredukować masę tych elementów o 50% i o 80% zmniejszyły odpady z tworzyw sztucznych. Powierzchnie siedziska wykonano z dzianiny 3D z przetworzonych butelek PET, zagłówki wykonane są z przetworzonego winylowego korka, a dywany z odzyskanych sieci rybackich.
Interfejs HMI nowej generacji, oparty na systemie Android, opiera się na ścisłej współpracy Polestar z Google. 15-calowy, pionowy dotykowy ekran centralny jest uzupełniony o 12,5-calowy wyświetlacz kierowcy. Oba są połączone podświetlanym motywem świetlnym. Logo Polestar wyświetlane jest holograficznie wewnątrz dużego kawałka szwedzkiego kryształu. W środku kabiny znajduje się mnóstwo czujników, w tym takie, które śledzą wzrok kierowcy.
Testowaliśmy: W tym aucie się po prostu odpoczywa. Volvo S90 T8 AWD Plug-in Hybrid Inscription - OPINIA
Nowy samochód koncepcyjny Polestar Precept miał zostać zaprezentowany publicznie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Ponieważ targi te zostały odwołane, informacja o miejscu jego premiery zostanie podana w późniejszym terminie.