Powstanie nowy odcinek drogi S10. Połączy Autostradę Bursztynową z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej
Konsorcjum firm TPF-Databout rozpocznie niebawem prace nad dokumentacją przygotowawczą dla nowego odcinka ekspresowej dziesiątki. Droga S10 połączy Autostradę Bursztynową (A1) od Włocławka do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej wraz z fragmentem S50. Znamy przebieg planowanej trasy, a także przewidywany koszt prac projektowych. O szczegółach inwestycji informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Umowa podpisana - kiedy budowa nowego odcinka S10?
Podpisy dyrektora bydgoskiego oddziału GDDKiA i dyrektora generalnego zarządu TPF pojawiły się na umowie na wykonanie dokumentacji, a przy podpisaniu umowy obecni byli również wiceminister infrastruktury Rafał Weber oraz posłowie z województw kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego. Kiedy inwestycja zacznie nabierać konkretnych kształtów i budowa drogi ruszy? Na to musimy jeszcze poczekać. Na wywiązanie się z zapisów umowy, wybrane w przetargu konsorcjum ma 44 miesiące, a na wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) - 29 miesięcy. Nim droga S10 łącząca A1 z OAW powstanie, czeka nas przynajmniej kilka lat prac formalnych i budowlanych.
Nowy odcinek drogi S10 - ile będzie miał długości?
Zapowiadana i planowana droga S10 od Włocławka do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej to jedno z wielu przedsięwzięć, które będzie realizowane w najbliższych latach w województwie kujawsko-pomorskim. Można powiedzieć, że S10, która zostanie również połączona z Płockiem, to flagowy projekt GDDKiA, który ma usprawnić komunikację w regionie i upłynnić ruch, również w wakacje. W zależności od ostatecznie wybranego wariantu powstanie 100 km nowego, ekspresowego połączenia drogowego pomiędzy dwoma województwami i około 20 km S50. Konsorcjum TPF - Databout złożyło najkorzystniejsze oferty w obu częściach przetargu na łączną kwotę 22,3 mln zł.