Najbardziej prestiżowym konkursem motoryzacyjnym na świecie jest "Car of the Year", którego rozstrzygnięcie ogłaszane jest co roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Jest jednak sporo mniejszych plebiscytów, a "Auto Lider" jest o tyle wyjątkowy, że o zwycięzcach decydują czytelnicy.
Auto małe i miejskie:
1. Volkswagen Polo
2. Ford Fiesta
3. Citroen C3
Auto kompaktowe:
1. Fiat Tipo
2. Honda Civic
3. Peugeot 308
Auto klasy średniej:
1. Opel Insignia Grand Sport
2. Alfa Romeo Giulia Veloce
3. Mazda 6
Auto klasy wyższej/luksusowe:
1. Porsche Panamera Sport Turismo
2. Audi A7 Sportback
3. Volvo S90
Miejski/mały crossover i SUV:
1. Citroen C3 Aircross
2. Volkswagen T-Roc
3. Hyundai Kona
Kompaktowy crossover i SUV:
1. Skoda Karoq
2. Peugeot 3008
3. Toyota C-HR
Crossover i SUV klasy średniej:
1. Alfa Romeo Stelvio
2. Range Rover Velar
3. Volvo XC60
Duży SUV i auto terenowe:
1. Audi SQ7
2. Volvo XC90
3. Jeep Grand Cherokee
Van:
1. Renault Grand Scenic
2. Citroen C4 Picasso
3. Ford S-Max
Auto sportowe i kabriolet:
1. Aston Martin DB11
2. Honda Civic Type R
3. Alpine A110
Auto ekologiczne:
1. Toyota Prius Plug-in Hybrid
2. Nissan Leaf
3. Hyundai iOnic Electric
Innowacja techniczna:
1. Silnik 1.2 PureTech - trzykrotny zdobywca tytułu Engine of the Year (kategoria pojemności 1-1,4 litra).
2. Toyota Mirai - model, który napędzany jest wodorowymi ogniwami paliwowymi.
3. Volkswagen Emergency Assist - gdy kierowca utraci zdolność prowadzenia, system w sposób kontrolowany zatrzyma auto.
Projekt marketingowy:
1. Citroen C3 - Kampania reklamowa promująca Citroena C3 - nową generację miejskiego modelu tego producenta
2. Hyundai WRC - Start i wygrana w Rajdzie Polski, rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata.
3. Peugeot Garmin Iron Triathlon - Sponsor najstarszego w Polsce cyklu zawodów triathlonowych - Garmin Iron Triathlon.
Marka roku:
1. Volvo
2. Alfa Romeo
3. Peugeot
Premiera motoryzacyjna:
1. Kia Stinger
2. Alfa Romeo Stelvio
3. Skoda Karoq