Firmy STRABAG Infrastruktura Południe z Wrocławia, BUDIMEX z Warszawy oraz BUDPOL z Częstochowy zajmą się pracami zabezpieczającymi na obwodnicy Częstochowy, która będzie częścią autostrady A1.
Przeczytaj także: Ulga dla mieszkańców Skawiny. Obwodnica miasta została otwarta - GALERIA
Jak podaje GDDKiA, zakres prac, w szczególności, będzie obejmował wykonanie robót zabezpieczających na ciągu głównym, roboty ziemne, wykonanie warstw konstrukcyjnych i bitumicznych, włącznie z wykonaniem podbudowy z betonu chudego, nawierzchni z betonu cementowego, również roboty wykończeniowe obiektów inżynierskich. Jednocześnie przygotowujemy postępowanie przetargowe na dokończenie prac na tym odcinku A1 - wchodzi w to montaż ekranów akustycznych, elementów BRD, czy ogrodzenia pasa drogowego autostrady. Mówiąc najprościej, wszystkiego, co warunkuje uzyskanie decyzji na użytkowanie obiektu budowlanego, dzięki której 21-kilometrowy odcinek zostanie otwarty dla kierowców.
Całkiem pokaźnym, bo 33-kilometrowym, nowo wybudowanym odcinkiem A1 pojedziemy już niedługo. Na początku sierpnia udostępniona do ruchu ma zostać autostrada, od węzła Częstochowa Południe do Pyrzowic. Na północy od Częstochowy trwa budowa pięciu odcinków autostrady, jednego na terenie województwa śląskiego oraz czterech w województwie łódzkim.
Sprawdź: Zakopianka zmienia się w oczach, a wydrążony tunel liczy już ponad 2 km - zobacz ZDJĘCIA
Wszystkie, w standardzie po trzy pasy w obu kierunkach, zostaną wybudowane po istniejącym śladzie DK1. Planowany termin oddania do ruchu czterech odcinków między Częstochową a Tuszynem, powinien nastąpić przed końcem 2021 r. Natomiast piąty odcinek od węzła Piotrków Trybunalski Południe do węzła Kamieńsk zostanie udostępniony kierowcom na przełomie 2022 i 2023 r.