Nowe XC90 to zapowiedź nowego języka stylistycznego Volvo. Duży SUV jest pierwszym modelem, który otrzymał reflektory o snopie światła w charakterystycznym kształcie litery T (tzw. młot Thora). Nadwozie rekreacyjnego Volvo jest eleganckie i dostojne. Tylne lampy mają kształt typowy dla aktualnych modeli szwedzkiej marki.
Podobnie jak poprzednik, nowe XC90 będzie dostępne w wersji 7-osobowej. Volvo potwierdziło, że drugi i trzeci rząd siedzeń będą przesuwne, a miejsca w ostatnim rzędzie zapewnią wysoki komfort podróży osobom o wzroście do 170 cm. Wnętrze szwedzkiego SUV prezentuje się bardzo luksusowo dzięki wysokiej jakości materiałom wykończeniowym takim jak skóra naturalna i prawdziwe drewno. Zestaw wskaźników pokładowych jest w pełni cyfrowy. Jednym ze smaczków na liście wyposażenia opcjonalnego jest przełącznik zmiany biegów automatycznej przekładni, wykonany przez szwedzką firmę Orrefors z prawdziwego kryształu.
Czytaj też: Dużo szczegółów o nowym Volvo XC90 - SUV bezpieczny jak nigdy dotąd
Duże Volvo będzie oferowane z 4-cylindrowymi silnikami Drive-E, w tym D5 twin-turbo diesel o mocy 225 KM i momencie obrotowym 470 Nm. Podstawowym wariantem w gamie będzie motor D4 (190 KM i 400 Nm), który zadowoli się 5 litrami oleju napędowego na każde 100 km. Zwolennicy jednostek benzynowych będą mogli zdecydować się na silnik T5 generujący 254 KM i 350 Nm. Najbardziej wymagającym klientom, do gustu przypadnie na pewno motor T6 o mocy 320 KM i momencie obrotowym 400 Nm.
Ciekawostką w gamie będzie wersja hybrydowa, oznaczona jako T8. W tej wersji pod maską znajdzie się 4-cylindrowy, 2.0-litrowy turbodoładowany silnik napędzający przednią oś. Tylna oś będzie napędzana przez motor elektryczny generujący 80 KM. Łączna moc zespołu napędowego wyniesie 400 KM, a moment obrotowy 670 Nm.
Volvo zapowiedziało, że produkcja drugiej generacji modelu XC90 ruszy na początku 2015 roku. Auto będzie montowane w fabryce Torslanda w Goteburgu w Szwecji.