Renault zaprezentowało czwartą generację modelu Scenic. Auto powstało w oparciu o koncepcyjne Renault R-Space, który pokazano w Genewie w 2011 roku. Auto wpisuje się wyglądem do nowej linii stylistycznej Renault. Podobnie jak w modelu Espace ma panoramiczną przednią szybę, która ma zapewniać doskonałą widoczność. Proporcje auta zostały nieco zmienione. Powiększył się rozstaw osi i kół, które zbliżyły się teraz do krawędzi auta. Klinowata sylwetka wygląda dynamicznie i muskularnie, zwłaszcza z 20 calowymi kołami.
Nowością oferowaną do Scenica jest dwukolorowe nadwozie. Opcja ta jest dostępna od drugiego poziomu wyposażenia, a w zależności od kraju w wyższych wersjach dostępne jest w standardzie.
Zobacz również: TEST Renault Kadjar 1.5 dCi EDC Intens: nowy w mieście
Wnętrze auta również zostało zmodernizowane. Przeprojektowana deska rozdzielcza jest minimalistyczna i skierowana w stronę kierowcy. Na listę wyposażenia dodatkowego trafił m.in. wyświetlacz Head-Up, a także szklany panoramiczny dach.
Bagażnik nowego Scenica ma pojemność 572 litrów, a łączna pojemność schowków umieszczonych wewnątrz auta to 63 litry. Dla pasażerów tylnej kanapy przygotowano stoliki, dodatkowe schowki, oświetlenie i dwa gniazda umożliwiające ładowanie elektronicznych gadżetów. Tylne drzwi mogą być dodatkowo wyposażone w żaluzje przeciwsłoneczne.
Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje np. aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, który na bieżąco analizuje otoczenie pojazdu, ostrzega wizualnie i dźwiękowo przed zagrożeniem kolizją, a także automatycznie uruchamia hamowanie, jeśli kierowca nie zareaguje na alarmy. System działa dzięki radarowi i kamerze przedniej. Kolejne systey pomaga kierowcy w utrzymywaniu się w pasie ruchu, a także monitorują poziom jego zmęczenia.
Zobacz również: Nowe Renault Megane i Megane GT: nasz TEST
Czwarta generacja Renault Scenic będzie mogła być wyposażona w technologię Hybrid Assist. Jej działanie polega na wspomaganiu silnika wysokoprężnego Energy dCi 110 silnikiem elektrycznym. System ten polepsza przyspieszenie, a także potrafi odzyskiwać energię w czasie zwalniania i hamowania.
Oferta silnikowa nowego renault Scenic obejmuje sześć silników wysokoprężnych o mocach od 95 do 160 KM, oraz dwa benzynowe (115 i 139 KM). Z silnikami mogą współpracować sześciobiegowe skrzynie mechaniczne, a także dwusprzęgłowe automaty o 6 lub 7 przełożeniach.
Wyposażenie multimedialne obejmuje system R-Link 2, który jest obsługiwany ekranem o przekątnej 8,7 cala. Dodatkowo na liście wyposażenia pojawił się system Multi-Sense, który daje możliwość wyboru jednego z pięciu trybów jazdy. Wybór tych trybów wpływa na charakterystykę pracy silnika, układu kierowniczego, czasu zmiany biegów, parametrów masażu w fotelu kierowcy, a także podświetlenia wnętrza.
Nie wiadomo jeszcze kiedy auto trafi do salonów sprzedaży.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku
/źródło wideo: x-news/