Mimo pandemii koronawirusa Grupa Volkswagena w 2020 roku dostarczyła swoim klientom z całego świata lekko ponad 9,3 miliona samochodów. Choć na tle roku poprzedniego koncern odnotował ogólny spadek sprzedaży, zainteresowanie elektrycznymi modelami przerosło wszelkie oczekiwania. W roku COVID-owym Volkswagen dostarczył ponad 230 tys. aut z napędem bezemisyjnym - czyli ponad trzy razy więcej, niż w 2019 roku. Powodzeniem cieszyły się także modele z napędem hybrydowym typu plug-in - sprzedaż tych aut wzrosła o 175 proc. Summa summarum niemiecki koncern sprzedał o 15,2 proc. mniej samochodów, niż w ubiegłym roku. Co przyniesie 2021?
Sprawdź: Grupa Volkswagen w roku COVID-owym sprzedała rekordową ilość aut elektrycznych i hybrydowych
Kilkanaście nowych modeli
Podczas wideokonferencji prasowej, którą Volkswagen Group Polska przeprowadził w czwartek 28 stycznia, poznaliśmy wiele szczegółów odnośnie nadchodzących modeli. Importer zakomunikował, że w nadchodzących miesiącach oferta podległych koncernowi marek znacząco się powiększy. Jakie to będą nowości?
Zobacz: TEST WIDEO: Czy elektryczny Volkswagen ID.3 będzie w stanie zastąpić Golfa?
W szeregach czeskiej Skody pojawi się elektryczny model Enyaq iV oraz Enyaq iV Coupe, a także odświeżona Fabia. Do rodziny czterech pierścieni dołączą takie auta jak Audi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback. Pojawi się także długo wyczekiwany e-tron GT i Audi A8 po modernizacji. W gamie modelowej Volkswagena też będzie się działo. Już w najbliższym czasie poszerzy się oferta nowego Golfa - pojawi się wariant kombi (Variant). Następnie w salonach zawita model ID.4 i ID.5, a także odświeżony Tiguan AllSpace. Mówi się także o debiucie nowego Polo. Na koniec roku marka Cupra wprowadzi do sprzedaży elektryczny model el-Born. Oficjalnie to wszystkie auta, jakie poznamy w najbliższym czasie, jednak Pavel Šolc - prezes zarządu Volkswagen Group Polska - zaznaczył, że nie obejdzie się bez niespodzianek.