I tak hyundai i10 z silnikiem Kappa 1,25 spala 5 l/100 km benzyny w europejskim cyklu mieszanym, co jest najlepszym wynikiem w klasie minisamochodów. Do tego wydziela na każdy kilometr tylko 119 gramów dwutlenku węgla - mniej niż emitują fiat panda, opel corsa, renault twingo czy nissan micra z motorami o podobnej pojemności.
Doskonałe parametry silnika uzyskano dzięki różnym technologiom i rozwiązaniom. Blok motoru to wysokociśnieniowy odlew wyposażony w ramę kratownicową, co dało wyjątkową sztywność i pozwoliło oszczędzić na wadze. Dzięki przesunięciu osi wału korbowego w stosunku do osi cylindrów zmniejszono obciążenia boczne tłoków i siły tarcia. Inżynierowie opracowali także nową konstrukcję tłoków pozwalającą na obniżenie ich masy. Lepsze chłodzenie i powiększenie średnic grzybków zaworów to rezultat wykorzystania dłuższych świec zapłonowych. W napędzanym łańcuchem układzie rozrządu zastosowano m.in. zmniejszające tarcie rolkowe osadzenie dźwigienek zaworowych i baryłkowate sprężyny zaworowe. Oprócz i10 silnik Kappa będzie napędzał również koła w modelu i20.