Na 10 kontrolowanych busów 10 przeciążonych

i

Autor: GITD Na 10 kontrolowanych busów 10 przeciążonych

Przedsiębiorcy kpią sobie z przepisów? Przeciążone dostawczaki to plaga polskich dróg

2020-04-27 12:01

Choć ruch na drogach zmalał, transport działa na pełnych obrotach. Dostawczych samochodów o DMC 3,5 tony wciąż na jezdniach jest dużo, ale niestety znaczna ich część jeździ przeładowana. Zastrzeżenia co do wagi ładunku są nagminne, a potwierdzają to wyrywkowe kontrole Inspekcji Transportu Drogowego.

Wyniki kontroli przeprowadzonych 23 kwietnia przez inspektorów z Gdańska nie napawają optymizmem. Podczas jednodniowej akcji pomorska ITD skierowała na wagi dziesięć pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Wszystkie były przeciążone. Najcięższe ważyły o 3 tony za dużo, niemal dwukrotnie zatem przekraczały dopuszczalne normy. Jeden z busów był też niesprawny technicznie. Co ciekawe w sierpniu 2019 r. z uwagi na usterki zatrzymano dowód rejestracyjny tego busa. Zgłoszone wówczas wady, nie zostały usunięte. Dodatkowo pojazd poruszał się po drogach bez ważnego badania technicznego. Po kontroli pomorskiej ITD bus trafił do warsztatu. Poza tym przypadkiem przeciążone pojazdy mogły ruszyć w dalszą podróż, dopiero po usunięciu nadmiaru ładunku.

Zobacz również: Motocyklista nie wyrobił na łuku i wjechał prosto pod Porsche Cayenne - ZDJĘCIA

Niebyt dobrze wypadły też kontrole przeprowadzone 22 kwietnia w Piórkowie przez świętokrzyską ITD. Inspektorzy skierowali na wagi 5 busów. Dwa z nich ważyły za dużo. Jeden z pojazdów miał też cofnięty drogomierz. Stan licznika wskazywał wartość o ok. 400 000 km mniejszą w porównaniu do kontroli, przeprowadzonej przez inspektorów w listopadzie ubiegłego roku. Ponieważ manipulowanie licznikiem przebiegu jest przestępstwem, sprawę przekazano policji.

Na 10 kontrolowanych busów 10 przeciążonych

i

Autor: GITD Na 10 kontrolowanych busów 10 przeciążonych
Sonda
Czy kary za przeładowane busy powinny być większe?

Nasi Partnerzy polecają