Przede wszystkim marka

2008-08-19 4:00

Nasze motoryzacyjne preferencje zakupowe.

Z przeprowadzonych przez TNS OBOP badań wynika, że co dziewiąty Polak planuje w tym roku zakup auta, a najważniejszym aspektem przy jego wyborze jest marka producenta.

W drugiej kolejności bierzemy pod uwagę niezawodność samochodu i jego cenę. Czwartym czynnikiem, który obecnie wpływa na zakup auta w naszym kraju jest ekonomiczność, przez co rozumie się niskie koszty utrzymania i eksploatacji samochodu. Niemal tak samo ważna jest ogólnie dobra opinia o danym aucie. Dla porównania w badaniach wykonanych w poprzednim roku pierwszoplanowym czynnikiem decydującym o zakupie auta była jego ekonomiczność, potem dobra opinia i marka. Średnia kwota, którą chcemy przeznaczyć w tym roku na kupno samochodu, wynosi 21 293 zł i jest wyższa od ubiegłorocznej o około 30 proc. Warto również podkreślić, że Polacy coraz częściej zwracają uwagę na kwestie pozaekonomiczne, takie jak bezpieczeństwo samochodu, jego wygląd, wcześniejsze doświadczenia z daną marką, komfort i wielkość auta oraz jego wyposażenie.