Łączenie emocji z praktycznością od jakiegoś czasu jest domeną Audi, ale nowa generacja BMW serii 3 zyskało przedstawiciela w segmencie szybkich kombi. BMW M340i XDrive Touring to 374-konne auto, które tak samo dobrze nada się do dynamicznej jazdy, jak do wożenia rodziny i niewielkich mebli.
Sprawdź: Na takie BMW serii 3 liczyli fani marki. BMW 320d xDrive (G20) - TEST, OPINIA
Już zwykłe BMW serii 3 jeździ znakomicie, dlatego po odmianie M340i można spodziewać się tego, co najlepsze. Bawarczycy obiecują, że prowadzenie zostało udoskonalone, a układ jezdny jest typowo sportowy. Oferowany standardowo sportowy układ jezdny M nowego BMW M340i xDrive Limuzyna i nowego BMW M340i xDrive Touring obejmuje amortyzatory działające zależnie od skoku, a także niższe o 10 mm zawieszenie i specjalną elastokinematykę M.
Pod maską M340i XDrive pracuje 6-cylindrowa jednostka, rzecz jasna w układzie rzędowym. 500 Nm momentu obrotowego i 374 KM mocy to obiecujące liczby. Dane techniczne mówią o przyspieszeniu do setki na poziomie 4,5 s (w sedanie jest to 4,4 s) i prędkości maksymalnej ograniczonej do 250 km/h.
BMW z rzędową szóstką ma również autentycznie i sportowo "gadać". Zadba o to układ wydechowy z regulowanymi przepustnicami, które pozwalają mu rozwinąć skrzydła w trybach sport i sport+.
Skrzynia biegów w odmianie M340i XDrive to 8-stopniowy automat. Wyposażono go w funkcję launch control, dzięki której start z miejsca może być znacznie szybszy. Dobrą wiadomość mamy także dla tych, którzy oczekują lekkiej nadsterowności. W sportowych trybach jazdy, większa część momentu obrotowego trafi na tylną oś. Powinno to sprawić, że BMW zamiecie tyłem wtedy, gdy sobie tego zażyczymy.
BMW M340i XDrive Touring możemy już konfigurować. Punktem wyjściowym dla jego ceny jest kwota 287 900 zł. Za sedana musimy zapłacić 10 tys. złotych mniej - minimum 277 900 zł.