Fiat Panda Cross mechanicznie bazuje na Pandzie 4x4, co jest bardzo dobrą wiadomością. Za przeniesienie napędu odpowiada mechanizm torque-on-demand, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną osią w zależności od warunków podłoża. Wyposażenie obejmuje elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC wraz z mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD. Nadwozie zawieszono 160 mm nad ziemią, kąt natarcia wynosi 24°, zjazdu 33°, rampowy 20°, a pokonywanie wzniesienia jest możliwe do 31.5° (70%).
W ofercie pojawiają się dwa silniki. Pierwszy to dwucylindrowy TwinAir o pojemności 0.9-litra, generujący siłę 90 KM i 145 Nm momentu obrotowego. Drugi wysokoprężny oparto o 1.3-litrowy motor z turbodoładowaniem, dostarczającym 80 KM i 190 Nm. Diesel przyspieszenie do 100km/h osiąga w 14,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h. Do współpracy z jednostkami przygotowano sześciobiegową manualną przekładnię.
Sprawdź też: Fiat 500 po liftingu w Polsce. CENNIK hitu z Tychów po kuracji odmładzającej
Z wyglądu zewnętrznego terenowe możliwości Pandy Cross podkreślają osłony. Pojawiły się nowe zderzaki z ogromnymi wzmocnieniami, większe relingi dachowe i boczne panele. Designerzy przeprojektowali także lampy przeciwmgielne oraz tylne światła. Nadkola kryją całkiem nowe 15-calowe obręcze kół z oponami 185/65 R15 typu Mud&Snow.
Fiat Panda Cross - CENA w Polsce
Pandę Cross można już zamawiać w Polsce w promocyjnych cenach. Model z jednostką 0.9 TwinAir staruje od 65 900 zł (regularna cena 72 200 zł). Za Diesla 1.3 MultiJet trzeba zapłacić w promocji od 68 900 zł (regularna cena 75 200 zł).
Auto posiada bogate seryjne wyposażenie: Na pokładzie są m.in.: elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzacja automatyczna, kierownica oraz gałka zmiany biegów pokryte skórą, radioodtwarzacz CD/MP3 plus 6 głośników,