Nowy Mercedes-Benz Klasy S (W223) nieźle namieszał! Niemcy po raz kolejny przy prezentacji swojej flagowej limuzyny postawili światu i całej konkurencji wysoką poprzeczkę. Nie chodzi już nawet o design i gabaryty, ale o technologię i rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, którymi nowa "S-ka" bije wszystkich na głowę.
Sprawdź: Mercedes Klasy S 2021 w końcu zaprezentowany. Poznaliśmy flagową "eskę" w pełnej krasie
Nowa Klasa S oczywiście urosła wzdłuż (+55 mm), wszerz (+55) i wzwyż (+10 mm), a nawet zwiększono rozstaw osi (+71 mm), ale tego akurat mogliśmy się spodziewać. Nikt nie spodziewał się natomiast, że na pokładzie nowej limuzyny znajdzie się tyle niesamowitych funkcji, takich jak...
Mądrzejszy asystent głosowy MBUX
W komunikatach producent jasno i pełnym przekonaniem podkreśla, że nowy asystent głosowy systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience) będzie o wiele mądrzejszy od poprzednika. Co więcej, w nowej Klasie S system będzie działał osobno dla każdego z czterech pasażerów. Ponadto zamiast wpisywania hasła, kierowca, jak i każdy inny pasażer będzie mógł zalogować się na swoje konto Mercedes Me za pomocą twarzy.
Nowy system będziemy mogli poprosić o zmianę koloru oświetlenia, przyciszenia muzyki, siły wentylacji czy poziomu wentylacji i podgrzewania fotela. Asystent głosowy przypomni nam także o spotkaniu, zadzwoni do żony i nawet powie, czy w naszej kuchni pali się światło. Jakby tego było mało, po raz pierwszy w historii za pośrednictwem MBUX w Chinach będzie można zarezerwować stolik w restauracji i złożyć zamówienie, by po dotarciu na miejsce jedzenie już na nas czekało.
Ponadto rozbudowany asystent obserwuje ruchy i gesty, dzięki czemu może współpracować z pasażerami. Przykładowo, kiedy kierowca odwróci głowę podczas cofania, system opuści roletę słoneczną tylnej szyby. Inaczej, kiedy kierowca machnie ręką do tyłu, system otworzy roletę okna dachowego. A nocą, kiedy kierowca pochyli się w stronę schowka lub fotela pasażera, samochód doświetli mu prawą część przedniego rzędu.
Potężny wyświetlacz AR-HUD
Chcąc odwrócić uwagę kierowcy od otaczających go ekranów, zamontował przed szybą potężny, 77-calowy wyświetlacz Head-Up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Wyświetlane informacje z systemów wspomagających i nawigacji stapiają się z widokiem drogi przed pojazdem, co zdaniem producenta pozwoli zmniejszyć dekoncentracje kierowcy.
Reflektory z funkcją wyświetlania obrazków
Rozwijanie technologii świetlnej stało się w ostatnim czasie bardzo modne. Zaraz po tym, jak BMW zaprezentowało swoje lasery z zasięgiem do 700 metrów, Mercedes musiał się naprawdę nieźle postarać - udało im się. W nowej Klasie S za oświetlenie jezdni przed samochodem odpowiadają inteligentne reflektory.
Przeczytaj: Tak na komendy głosowe reaguje nowy Mercedes. System MBUX zaskakuje odpowiedziami - TEST WIDEO
Każdy reflektor będzie wyposażony w moduł z trzema LED-owymi diodami, które będą kierować światło przez 1,3 mikroluster. Oznacza to, że rozdzielczość oświetlenia wynosi ponad 2,6 mln pikseli na każdy samochód. To jednak nie wszystko, bowiem dzięki tej technologii Klasa S będzie mogła wyświetlać na asfalcie ostrzeżenia.
"Szybkie" zawieszenie
Najwięcej uwagi w takim samochodzie skupiamy na komforcie, dlatego z nowym zawieszeniem E-Active Body Control Mercedes-Benz Klasy S skanuje jezdnię 1000 razy na sekundę. Wszystko za pomocą pięciu, wielordzeniowych procesorów i aż 20 czujników. Dzięki temu przejażdżka przez nawet najgorsze nierówności stanie się przyjemnością.
Zaawansowana skrętna tylna oś
Nowa Klasa S została wyposażona w nieziemski system skrętnej tylnej osi. Producent podaje, że ta grubo ponad 5-metrowa limuzyna jest w stanie zawrócić na przestrzeni nie całych 11 metrów. Jest to nie tylko lepszy wynik od swojego poprzednika (-2 m), ale też lepszy od kompaktowych hatchbacków tj. Mini Cooper czy Mercedes Klasy A.
Burmester 4D surround
Kolejnym przełomowym rozwiązaniem, którym może się pochwalić wyłącznie nowy Mercedes-Benz Klasy S jest jedyny w swoim rodzaju Burmester 4D surround, czyli system audio, który liczy 30 głośników i dysponuje mocą 1750 wattów.
Na drogach w grudniu, choć ceny nieznane
Nowy Mercedes-Benz Klasy S zadebiutuje w polskich salonach sprzedaży jeszcze w grudniu bieżącego roku. Ceny nie zostały jeszcze podane przez importera, jednak jakie by niebyły, na pewno będą wysokie.
Mercedes-Benz Klasy S (W223) - dane techniczne
S 450 4MATIC |
S 500 4MATIC |
S 350 d |
S 350 d 4MATIC |
S 400 d 4MATIC |
|||
Przekładnia |
automatyczna |
9G-TRONIC |
|||||
Silnik (seria, układ i liczba cyl.,) |
M 256, R6 |
OM 656, R6 |
|||||
Pojemność skokowa |
Ccm |
2999 |
2999 |
2925 |
2925 |
2925 |
|
Moc maks. |
kW/KM |
270/367 |
320/435 |
210/286 |
210/286 |
243/330 |
|
przy |
obr./min |
5500-6100 |
5900-6100 |
3400-4600 |
3400-4600 |
3600-4200 |
|
Dodatkowa moc z EQ Boost |
kW/KM |
16/22 |
16/22 |
- |
- |
- |
|
Maksymalny moment obrotowy |
Nm |
500 |
520 |
600 |
600 |
700 |
|
przy |
obr./min |
1600-4500 |
1800-5.500 |
1200-3200 |
1200-3200 |
1200-3200 |
|
Dodatkowy moment obr. z EQ Boost |
Nm |
250 |
250 |
- |
- |
- |
|
Przyspieszenie 0-100 km/h |
s |
5,1 |
4,9 |
6,4 |
6,2 |
5,4 |
|
Prędkość maksymalna |
km/h |
250 |
250 |
250 |
250 |
250 |
|
Mercedes-Benz Klasy S (W223) - wymiary nadwozia
Klasa S z… |
…krótkim rozstawem osi |
Poprzednik |
Różnica |
…długim rozstawem osi |
Poprzednik |
Różnica |
---|---|---|---|---|---|---|
Wymiary zewnętrzne (mm) |
||||||
Długość |
5179 |
5125 |
+54 |
5289 |
5255 |
+34 |
Szerokość |
1954/1921* |
1899 |
+55/+22* |
1954/1921* |
1899 |
+55/+22* |
Szerokość z lusterkami |
2109 |
2130 |
-21 |
2109 |
2130 |
-21 |
Wysokość |
1503 |
1493 |
+10 |
1503 |
1491 |
+12 |
Rozstaw osi |
3106 |
3035 |
+71 |
3216 |
3165 |
+51 |
Rozstaw kół, przód |
1660 |
1624 |
+36 |
1660 |
1624 |
+36 |
Rozstaw kół, tył |
1688 |
1637 |
+51 |
1688 |
1637 |
+51 |
Mercedes-Benz Klasy S (W223) - wymiary wnętrza |
||||||
Maks. miejsce nad głową, przód |
1070 |
1069 |
+1 |
1070 |
1069 |
+1 |
Ilość miejsca nad głową, tył** |
974/1003 |
958/995 |
+16/+8 |
974/1003 |
958/995 |
+16/+8 |
Miejsce na nogi, przód |
1051 |
1051 |
0 |
1051 |
1051 |
0 |
Miejsce na nogi, tył |
1004 |
963 |
+41 |
1115 |
1091 |
+24 |
Miejsce na wys. łokci, przód |
1592 |
1554 |
+38 |
1592 |
1554 |
+38 |
Miejsce na wys. łokci, tył |
1583 |
1560 |
+23 |
1572 |
1561 |
+11 |
Miejsce na wys. ramion, przód |
1516 |
1516 |
0 |
1516 |
1516 |
0 |
Miejsce na wys. ramion, tył |
1469 |
1499 |
-30 |
1469 |
1501 |
-32 |
Poj. bagażnika*** VDA (l) |
550 |
530 |
+20 |
550 |
530 |
+20 |