Niestety, inżynierowie z Ingolstadt nigdy nie planowali przenosić modelu A8 na inne nadwozia. Może nie mieli pomysłu, a może nie chcieli psuć wizerunku flagowej limuzyny. Mercedes nigdy nie miał z tym problemu i lubił eksperymentować z Klasą S, wsadzając limuzynę do w nadwozie coupe, cabrio, a także do wydłużonej wersji Long czy Maybach.
Sprawdź: Tak ABT zajęło się Seatem Tarraco. Więcej mocy i tuning nadwozia
Od premiery modelu A8 wielu już dzielnie próbowało stworzyć limuzynę w kombi, ale czy ktokolwiek spróbował zrobić z flagowej limuzyny pick-upa? Okazuje się, że tak. Dokonał tego mężczyzna z Wielkiej Brytanii, który przez ostatnie 10 lat był właścicielem Audi A8 pierwszej generacji w nadwoziu sedan.
Pomysł przerobienia auta na praktycznego pick-upa narodził się, kiedy Steve sprzedał swój samochód roboczy. Chwilę po sprzedaży swojego "woła roboczego" doszedł do wniosku, że szybko potrzebuje auta do pracy i przewożenia ciężkich materiałów.
Przedstawiłem ten pomysł swojemu koledze, który z początku pomyślał, że do reszty zwariowałem. Finalnie szybko wzięliśmy się do pracy z szlifierkami kątowymi.
- powiedział Steve.
Z samochodem był tylko jeden problem - całe nadwozie A8 jest wykonane z aluminium, lecz to nie stanęło właścicielowi na drodze w wykonaniu projektu.
Ponieważ samochód był całkowicie aluminiowy, odezwałem się do lokalnej firmy, aby zaspawała dla mnie drzwi i resztę niepotrzebnych rzeczy. Następnie resztę paneli wykonaliśmy z aluminiowej blachy i skleiliśmy do kupy, tak jak w prawdziwej fabryce.
- opowiedział właściciel.
Najciekawsze jest jednak to, że cała transformacja Audi A8 z luksusowej w swoich czasach limuzyny w praktycznego pick-upa trwała zaledwie 6 dni. W końcu Steve szybko potrzebował auta do pracy. Teraz jest to najprawdopodobniej najszybszy pick-up w całym kraju, ponieważ pod maską znajduje się benzynowy, wolnossący silnik V8 o pojemności 4,2-litra, który generuje aż 300 KM. Całą moc na wszystkie cztery koła przenosi połączona z jednostką napędową 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów.