Do rodziny zelektryfikowanych modeli spod znaku czterech pierścieni dołącza jedno z najpopularniejszych kombi klasy premium na drogach — Audi A6 Avant o oznaczeniu TFSI e quattro. Nowoczesny napęd to połączenie zalet 2-litrowego spalinowego silnika o mocy 252 KM i 370 Nm maks. momentu obrotowego, z zaletami napędu elektrycznego.
Wydajny i dynamiczny
Elektryczny motor został zintegrowany z 7-biegową skrzynią automatyczną S tronic, która przenosi cały moment obrotowy na obie osie. Zintegrowanie ze sobą dwóch jednostek napędowych sprawiło, że napęd quattro jest jeszcze wydajniejszy, a samochód zyskał na zwiększonej dynamice i przyczepności. Warto także dodać, że łączna moc systemowa obu silników wynosi 367 KM i 500 Nm już przy 1250 obr./min.
Zasięg Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego wynosi według norm WLPT równe 51 kilometrów. Prędkość maksymalna tego modelu wynosi 250 km/h, natomiast w trybie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna ograniczona jest do 135 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h według producenta powinien zająć ok. 5,7 sekundy.
Samodzielnie zarządza napędem
Koncepcja napędu PHEV została zaprojektowana tak, by klienci mogli wykonywać większość codziennych zadań w trybie bezemisyjnym, a tym samym przy zerowej lokalnej emisji. Kierowca może wybierać między trzema trybami jazdy - „EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu typów napędów i „Hold” w celu oszczędzania energii elektrycznej dostępnej w danej chwili.
Zobacz: Zupełnie nowe Audi A3 Limousine zaprezentowane w cieniu koronawirusa
W trybie „Hybrid” inteligentny napęd zapewnia maksymalną wydajność i maksymalnie długi czas jazdy na napędzie elektrycznym. Komputer steruje układem napędowym tak, aby ostatni etap podróży przed dotarciem do miejsca docelowego można było w całości pokonać w trybie elektrycznym. W razie potrzeby akumulator jest ładowany wcześniej przez silnik spalinowy. Z kolei predyktywny asystent wydajności zajmuje się dokładnym planowaniem podróży.
System wykorzystuje dużą ilość informacji pozyskiwanych m.in. z systemu nawigacji, uwzględnia różne zdarzenia drogowe, styl jazdy kierowcy oraz dane pozyskiwane z czujników pojazdu, kamery i radaru. W tym samym czasie auto planuje zarządzanie napędami i decyduje o sposobie rekuperacji.
Komfort w podróży to podstawa
By zarządzać ładowaniem i wstępną klimatyzacją wnętrza jeszcze przed ruszeniem w drogę, klienci mogą korzystać z aplikacji myAudi. System klimatyzacji współpracuje z wysoce wydajną pompą ciepła wykorzystującą ciepło odpadowe pochodzące z podzespołów napędu elektrycznego. Ponadto na publicznych stacjach ładowania przyszli nabywcy będą mogli naładować swoją hybrydę z mocą 7,4 kW przy pomocy standardowego kabla mode 3. W ten sposób naładowanie litowo-jonowej baterii zajmie ok. 2,5 godziny.
Sprawdź: Audi RS6-R Avant od ABT to rodzinny statek kosmiczny! - GALERIA
Jakby tego było mało, specjalna karta Audi e-tron Charging Service daje dostęp do ponad 140 tys. publicznych punktów ładowania w 24 krajach Europy. Aplikacja myAudi jest również wyposażona jest funkcję planowania podróży, która pokazuje gdzie takie punkty się znajdują.
Przestrzeni mu nie brakuje
Litowo-jonowa bateria, umieszczona w tylnej części pojazdu, ma pojemność 14,1 kWh energii. Akumulatory zostały zamontowane w taki sposób, by przedział bagażowy mimo obecności napędu elektrycznego zapewniał dużo, łatwo dostępnej przestrzeni.
Przeczytaj także: Nowe Audi A3 na rok 2020 ma polski CENNIK. Tyle kosztuje czwarta generacja
Standardowo, pojemność bagażnika to 405 litrów. Podłoga jest płaska i nie ma żadnych stopni. Oznacza to, że nawet duże i nieporęczne przedmioty mogą być w nim łatwo umieszczone i przewożone. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1435 litrów.
Hybryda nie musi być nudna
W Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro o sportowym designie, znajdziemy zewnętrzny pakiet stylistyczny S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby. Wszystko to nadaje autu wyjątkowo dynamicznego wyglądu.
Reflektory przednie Matrix LED, sportowe fotele, 4-strefowa automatyczna klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulców dopełniają listę rozbudowanego wyposażenia standardowego.