Pod maską nowych kompaktowych hybryd typu plug-in niemieckiego producenta pracują turbodoładowane benzynowe jednostki o pojemności 1.3 litra, czyli te same, które znajdują się w najsłabszych wariantach Mercedesa Klasy A i Klasy B. W tym przypadku silnik produkuje 158 KM i 250 Nm momentu obrotowego, zaś sam motor elektryczny dysponuje mocą 101 KM i 300 Nm momentu obrotowego.
Niestety, w przypadku hybryd moc liczy się nieco inaczej, dlatego ostatecznie moc ww. wariantów wynosi 218 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Całość jest połączona z dwusprzegłową skrzynią automatyczną 8G-Tronic.
Elektryczny silnik pomaga rozpędzić 5-drzwiowego hatchbacka do 100 km/h w czasie 6,6 s, zaś wariant sedan potrzebuje 6,7 s. Najgorzej wypada Klasa B, choć czas 6,8 s to dalej imponujący wynik. Prędkość maksymalna Klasy A i Klasy B wynosi 235 km/h, natomiast sedan rozpędza się do 240 km/h.
Zobacz: QUIZ: Jesteś fanem Mercedesa? Sprawdź, czy rozpoznasz model po reflektorach!
Istotne jednak jest to, do jakiej prędkości możemy poruszać się na samym prądzie. Otóż ta wartość wynosi aż 140 km/h, więc w sam raz na długodystansowe podróże. Oczywiście przy takiej prędkości zasięg szybko zniknie, ale ważne, że nawet na autostradzie możemy odciążyć silnik spalinowy.
Bateria chłodzona cieczą waży około 150 kg i pozwala Klasie A 250e na pokonanie od 60 do 68 kilometrów na samym prądzie. Według wskazań WLTP jest to nieco więcej, ponieważ od 74 do 76 kilometrów. Wariant w nadwoziu sedan może pokonać od 61 do 69 kilometrów, jednak według WLTP jest to od 75 do 77 kilometrów, czyli odrobinę więcej niż Klasa A hatchback.
Przeczytaj: Mercedes A45 AMG i CLA 45 AMG debiutują. Koniec tajemnicy na Goodwood Festival of Speed - WIDEO
Najgorzej wypada Klasa B 250e, ponieważ jej zasięg oscyluje od 56 do 67 kilometrów, a zdaniem WLTP od 70 do 77 kilometrów. Mniejszy zasięg to oczywiście zasługa mniej opływowego nadwozia i większej masy.
Za pomocą prądu zmiennego (AC) bateria może zostać naładowana od 10 do 100 proc. w czasie 1 godz. i 45 minut. Przy pomocy prądu stałego (DC) naładowanie baterii z poziomu 10 do 80 proc. powinno zająć nie więcej jak 25 minut. Hybrydowe warianty można już zamawiać u dealerów na terenie Niemiec. Ceny za poszczególne modele wahają się od 36 950 do 37 660 euro. Polskie cenniki powinny pojawić się lada moment.
WIDEO - tak działa system MBUX w Klasie A i Klasie B