Ford Mustang Mach-E

i

Autor: Maciej Lubczyński Ford Mustang Mach-E

Przyszłość Forda zapowiada się elektryzująco. Co czeka markę w 2022?

2022-02-15 12:56

Ford idzie z prądem i chwali sobie obrany kierunek. Błękitny owal stawia na samochody elektryczne, prężnie działa w segmencie aut dostawczych i szykuje dla nas nowy, elektryczny model. Czego możemy spodziewać się w roku 2022? Dowiedzieliśmy się o tym na niedawnym spotkaniu z przedstawicielami marki.

Ostatni rok w świecie motoryzacji nie należał do najłatwiejszych. W czasach, w których coraz częściej przewijają się terminy "cięcie kosztów", "kary za emisję CO2" czy "brak półprzewodników", Ford odnalazł się całkiem dobrze. Podsumowanie 2021 roku i plany na 2022 brzmią obiecująco. Czym chwali się marka i co zapowiada na nadchodzące miesiące?

Dostawczaki jak świeże bułeczki

Polski importer ma powody do zadowolenia, szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż samochodów użytkowych. W rankingu za rok 2021, Ford zajmuje drugą lokatę, plasując się za Renault. Klienci nad Wisłą uwielbiają Rangera, który rządzi na rynku pickupów, a nieźle sprzedają się też wszelkiej maści Transity. W 2022 roku, na rynek trafić ma elektryczna odmiana dużego vana, który zaoferuje spory zasięg i dużą ładowność. Podobno, zainteresowanie tym modelem przekroczyło już oczekiwania przedstawicieli marki.

Ford Mustang Mach-E z tytułem Car of the Year Polska 2022

i

Autor: materiały prasowe Nagroda Car of the Year Polska 2022 dla Forda Mustanga Mach-E

Ford Mustang Mach-e sprzedaje się świetnie (a ma być jeszcze lepiej)

Klienci rzucili się na elektrycznego Forda, który w 2021 roku znalazł w Polsce niemal 300 nabywców. To dobry wynik, a w tym roku ma być jeszcze lepiej. Mało brakowało, a w styczniu 2022, sprzedaż Macha-e sięgnęłaby 100 sztuk. To jednak nie koniec - gama elektrycznych, osobowych Fordów ma szybko się powiększyć. 

Ford Transit Custom Nugget Trail

i

Autor: Ford Kamper Ford Transit Custom Nugget Trail

Nowe modele są już w drodze. Ford idzie z prądem

Błękitny owal mocno angażuje się w rozwój elektromobilności i nie są to puste słowa. Są to raczej miliardowe inwestycje, m.in. za naszą zachodnią granicą. To właśnie w Niemczech trwają już intensywne prace nad nowymi technologiami wykorzystywanymi w samochodach elektrycznych (tak, włącznie z bateriami półprzewodnikowymi), a inne zakłady, m.in. w Rumunii czy w Wielkiej Brytanii są dostosowywane do produkcji aut na prąd. 

Prezes Ford Polska, Piotr Pawlak, zapowiedział również, że w 2022 roku zobaczymy na żywo nowy model marki, wykorzystujący platformę MEB, zaczerpniętą m.in. z Volkswagena ID.4. Podobieństwa mają być symboliczne, wręcz trudne do wychwycenia, a samochód ma charakteryzować się doskonałymi materiałami wykończeniowymi. Czy zobaczymy w nim powiew segmentu premium?

Nowy Ford Ranger 2022

i

Autor: Ford Ford Ranger 2022

Warto również wspomnieć, że Ford w Europie świetnie radzi sobie w segmencie hybryd plug-in. Wszystko za sprawą Kugi, która jest chętnie wybierana przez klientów na Starym Kontynencie. Co ciekawe, w Polsce najczęściej wybieranym modelem wciąż pozostaje Focus. Wysoko plasują się także Ford Puma i Fiesta.

Forda czeka kręta droga (ale kto nie lubi krętych dróg?)

Elektryfikacja idzie pełną parą, a Ford zapowiada, że już niebawem każdy model będzie dostępny w wydaniu elektrycznym lub hybrydowym. W 2030 roku, marka w Europie ma oferować już wyłącznie elektryczne samochody. Czy realizacja planów się powiedzie? Najbliższe lata z pewnością będą dla Forda, jak i dla całego przemysłu, niemałym wyzwaniem. Wygląda jednak na to, że Ford podejmuje rękawice i optymistycznie patrzy w przyszłość. Trzymamy kciuki.

Nasi Partnerzy polecają