Kluczem do realizacji ambitnego celu jest popularyzacja samochodów na wodorowe ogniwa paliwowe oraz oparcie działalności na odnawialnych źródłach energii, energetyce wodorowej i recyclingu surowców. Ponadto Toyota zamierza radykalnie ograniczyć zużycie wody w procesie produkcji. Do 2020 roku firma zamierza osiągnąć roczny poziom sprzedaży 30 tys. samochodów na ogniwa paliwowe oraz 1,5 mln hybryd.
Sprawdź: Toyota RAV4 Hybrid: wydajna odmiana "RAV-ki" dla Europy
Obecnie łączna sprzedaż samochodów hybrydowych wynosi ponad 8 mln – za 5 lat ma przekroczyć 15 mln. W 2017 roku Toyota rozpocznie sprzedaż autobusów napędzanych wodorem. Do 2020 roku, przed rozpoczęciem Igrzysk Olimpijskich w Tokio, w systemie komunikacji miejskiej stolicy będzie działało 100 takich pojazdów. W dłuższej perspektywie Toyota zamierza skupić się na poprawie efektywności silników elektrycznych, dalszym rozwoju ogniw paliwowych oraz na rozbudowie oferty modeli napędzanych wodorem.
Eliminacja emisji CO2 ma objąć wszystkie etapy życia samochodu – od pozyskiwania surowców i energii, przez tworzenie materiałów i części, montaż, transport gotowych samochodów, po ich utylizację i recycling.