Dzięki objęciu sądową ochroną udało się uchronić aktywa producenta przed sprzedażą. W dalszym kroku właściciel został zobowiązany do przedstawienia planu restrukturyzacyjnego. Teraz poznaliśmy szczegóły.
Według zapewnień właściciela prowadzone są negocjacje z dwoma producentami samochodów z Azji. W pierwszym przypadku Saab miałby zostać włączony do koncernu i przekształcony w markę premium. Drugi producent chce przejąć część udziałów i stworzyć spółkę joint-venture. Do zadań należałyby badania i rozwój.
Przeczytaj też: Saab znów produkuje auta! Szwedzi wznowili wytwarzanie modelu 9-3 Aero w fabryce Trollhattan
Plan awaryjny dla fabryki w Trollhattan zakłada produkcję aut na zlecenie innych producentów i prace rozwojowe przy wykorzystaniu zatrudnionych tam pracowników. Od stycznia do sierpnia 2014 roku Saab przyniósł straty w kwocie ponad 650 mln koron szwedzkich (około 300 mln złotych).