Rajdowa wersja powstała przy współpracy z Abarthem, a została zaprezentowana na salonie samochodowym w Genewie w tym roku. Ta marka ma wyjątkowo duże doświadczenie w tego typu sportowej rywalizacji – tuningowała ona już „dziadka” 124 oraz kultowego Fiata 131.
Współdzielący linię montażową z Mazdą MX-5 Fiat ma zmieniony silnik. Teraz, zamiast seryjnego 1.4 wspieranego turbosprężarką, mamy do czynienia z jednostką o pojemności 1.8 litra. Generuje ona 300 koni mechanicznych mocy przy 6500 obr./min. Samochód ma 6-stopniową skrzynię sekwencyjną oraz szperę na tylnej osi.
Zobacz też: Fiat odświeża model Panda
Przygotowanie Fiata 124 do rajdów wymagało zastąpienia tradycyjnego, materiałowego dachu na bardziej wytrzymałe rozwiązanie. Dodatkowo zmodyfikowano ustawienia zawieszenia oraz obniżono środek ciężkości.
Fiat 124 w takiej wersji spełnia wymagania FIA.