Auto Polaka przygotowane zostało przez brytyjską firmę M-Sport, która wystawia również swoje auta w rywalizacji o mistrzostwo świata. Samochody z tegorocznym pakietem, który przygotował M-Sport zadebiutowały podczas Rajdu Portugalii w połowie maja 2015 roku. Zmiany objęły m.in. jednostkę napędową, układ przeniesienia napędu, elektronikę, chłodnicę, intercooler, wiązkę elektryczną i dyferencjały.
Zobacz: Rajd Polski 2015: TRASY, ODCINKI SPECJALNE, MAPKI
Rajdowa Fiesta, którą ściga się Kubica, mierzy prawie 4 m długości, przy 1,8 m szerokości. Zgodnie z homologacją FIA ma ważyć minimum 1200 kg (1360 kg z kierowcą i pilotem). W porównaniu do seryjnej Fiesty, RS WRC wyróżnia się dodatkowym pakietem aerodynamicznym, który ma zapewnić lepszy docisk oraz prowadzenie samochodu po rajdowych oesach. Nad bezpieczeństwem zawodników czuwa m.in. klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa czy kaski na głowach.
Czytaj też: Ford Fiesta ST - TEST ekstremalnego hot-hatcha
Pod maską Forda Fiesty RS WRC pracuje turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1.6 litra, generująca 300 KM mocy (223 kW) i 450 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na wszystkie cztery koła poprzez 6-biegową przekładnię sekwencyjną. Wyczynowe hamulce to 335-milimetrowe tarcze na przedniej i 300-milimetrowe tarcze na osi tylnej.
Robert Kubica w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata startuje z prywatnym teamem Robert Kubica RK World Rally Team. Jego pilotem jest Maciej Szczepaniak.