Firma JLR długo wstrzymywała się z ostateczną decyzją dotyczącą Range Rovera Evoque w wersji cabrio. Seryjna produkcja pojazdu ostatecznie została jednak zatwierdzona i samochód już w 2016 roku trafi do salonów. Sprzedaż będzie prowadzona w 170 krajach całego świata.
Cabrio powstało na bazie 3-drzwiowego modelu Evoque i tylko w takiej odmianie nadwoziowej będzie występować. Masa własna wersji podstawowej to 1936 kg. Miękki dach dostał wyłącznie czarne poszycie, ale za to karoseria będzie malowana w jednym z 13 kolorów. Funkcja elektrycznego składania została umożliwiona podczas jazdy do prędkości 48 km/h. Operacja chowania dachu trwa 18 sekund, a odwrotny proces zakładania dachu to czas 21 s. Ekskluzywnie wyposażone wnętrze posiada 4 miejsca, a bagażnik pomieści raczej skromne 251 litrów.
Zobacz: TEST Land Rover Discovery Sport: nowe wydanie odkrywcy
Range Rover testował swoją maszynę bez dachu w najróżniejszych warunkach i zapewnia, że nawet tak nietypowy SUV bez dachu jak Evoque Convertible może pochwalić się właściwościami terenowymi. To od kierowcy ma zależeć jak samochód będzie się zachowywał, a ograniczeniem mają być tylko zastosowane opony. Elektroniczny system Terrain Response ingeruje w działanie układu kierowniczego, silnika, skrzyni biegów i systemu kontroli trakcji. Wszystko to w zależności od wybranego programu jazdy (asfalt, trwa-żwir-śnieg, błoto, piasek).
Podstawowym silnikiem będzie 4-cylindrowy 2.0 Turbo o mocy 240 KM i i 340 Nm, połączony z 9-biegową skrzynią zautomatyzowaną ZF. Przyspieszenie z tym zestawem 0-96 km/h trwa 7.8 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Dla Europy będą przewidziane także diesle.
W Stanach Zjednoczonych cena Range Rovera Evoque Convertible startuje od 50 475 dolarów amerykańskich, co po przeliczeniu na złotówki daje około 200 000 zł.