Range Rover dzięki wprowadzeniu hybrydowego układu napędowego teraz zapewni swoim klientom luksus na jeszcze wyższym poziomie. Możliwość ładowania akumulatorów auta z domowej sieci oraz bezszelestnego poruszania się jest dopełnieniem dopracowania. Ponadto stylistyka nadwozia została delikatnie uatrakcyjniona, reflektory dostały technologię Pixel-Laser-LED, a w kabinie zagościły nowe rozwiązania przyjazne użytkownikowi. Całkowitą nowością jest zastosowanie systemu multimedialnego Touch Pro Duo opracowanego przez firmę Jaguar Land Rover. System ten łączy dwa współpracujące ze sobą 10-calowe ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości w konsoli centralnej. Informacje można przesuwać z jednego ekranu na drugi, co czyni układ bardzo intuicyjnym oraz zapewnia niezrównaną funkcjonalność.
Sprawdź: Range Rover Velar - brytyjska awangarda w klasie SUV
Przednie fotele o regulacji w 24 kierunkach zyskały nową konstrukcję oraz szersze i grubsze wypełnienie. Pojawiły się też podgrzewane podłokietniki i przekonstruowany układ siedzeń tylnego rzędu. Pasażerowie pracujący podczas jazdy mają dostęp do nawet 17 złączy, w tym do gniazdek o napięciu 220V, USB, HDMI czy gniazdka 12V. Dla osób podróżujących biznesowo zaprojektowano punkty dostępowe do internetu Wi-Fi 4G (dla maksymalnie ośmiu urządzeń) oraz wygodne schowki. Kabinę przystosowano pod kątem relaksu, montując fotele oferujące 25 programów masażu. W celu uzyskania wzorcowego komfortu zastosowano też podgrzewane i wentylowane siedzenia oraz podgrzewane podłokietniki i podnóżki. Wygodę i możliwości personalizacji dodatkowo zwiększa możliwość sterowania wszystkimi funkcjami siedzeń za pomocą aplikacji na smartfona InControl, zarówno z wnętrza samochodu, jak i z zewnątrz.
Range Rover P400e
Po raz pierwsze flagowy Range Rover zyskał alternatywne źródło napędu, co jest następstwem planu zakładającego rozszerzenie oferty samochodów Jaguar i Land Rover o pojazdy z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Range Rover P400e zapewnia ekonomikę i osiągi, łącząc 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM. Łączna moc zestawu wynosząca 404 KM (dostępna za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła) zapewnia przyspieszenie 0-100km/h w zaledwie 6,8 sekundy oraz maksymalną prędkość 220 km/h. Dzięki imponującemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 640 Nm nowy zespół napędowy łączy dobre osiągi z tradycyjnymi dla Range Rovera zdolnościami terenowymi, komfortem i dopracowaniem. Auto na w pełni naładowanej baterii przejedzie 51 km w trybie bezemisyjnym.
Zobacz: Range Rover Sport MY18: ładniejszy i nowocześniejszy
Kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów jazdy. Tryb Parallel Hybrid (domyślny tryb jazdy) łączy napęd benzynowy i elektryczny, natomiast tryb EV (Electric Vehicle) pozwala na jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego korzystającego z energii zmagazynowanej w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 13,1 kWh. Korzystając z gniazda prądu o natężeniu 32 amperów pełne szybkie ładowanie w domu może trwać 2 godziny i 45 minut. Akumulator można w pełni naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut za pomocą standardowego 10-amperowego przewodu do ładowania w domu.
Widlaste silniki
Gama silnikowa obejmuje ponadto benzynowe i wysokoprężne jednostki sześcio- i ośmiocylindrowe. Podstawowy diesel 3.0 V6 generuje 258 KM i 600 Nm, a topowy 4.4 V8 dostarcza 339 KM i 740 Nm. Bazowa jednostka benzynowa 3.0 V6 generuje 340 KM a mocniejsza 380 KM. Topowy silnik 5.0 V8 zapewnia 525 KM i 625 Nm. Mocniejsze wydanie w wersji SVAutobiography Dynamic oferuje kierowcy aż 565 KM i 700 Nm, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Każda jednostka połączona jest z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła.
Nowy Range Rover, zaprojektowany i skonstruowany przez firmę Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany w zakładzie firmy w Solihull. Pierwsze dostawy do polskich salonów Land Rover przewidziano na początek roku 2018.