Znamy polskie ceny najnowszego wydania Range Rovera Sport. Za całkiem nową generację brytyjskiego SUV-a o sportowych aspiracjach, trzeba w kraju nad Wisłą zapłacić od 319 900 zł. Za tę kwotę klient otrzymuje ekskluzywny brytyjski wóz z benzynowym silnikiem 3.0 V6 o mocy 340 KM. Pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów w lipcu bieżącego roku.
Range Rovera Sport przeszedł prawdziwą kurację odchudzającą. Auto bazujące na konstrukcji większego Range Rovera, jest odchudzone, i lżejsze o ponad 400 kg od poprzednika. Obniżona masa własna to waga 2115 kg (dla porównania waga poprzednika wynosiła 2535 kg, przy porównaniu mas wersji z silnikami wysokoprężnymi V6. Według producenta propozycja ta jest najszybszym i najzwinniejszym SUV-em w historii marki. Pod względem stylistyki pojazd otrzymał bardziej zadziorny charakter. Wyróżnia się nie tle swojego brata wyraźnymi akcentami, podkreślającymi sportowe zapędy, a przy tym jest od niego krótszy o 149 mm i niższy o 55 mm.
Pod maską auta może znaleźć się kilka opcji benzynowych i wysokoprężnych. Bazowy jednostka 3.0 V6 z mechaniczną sprężarką dostarcza 340 KM mocy. 5-litrowy V8 również wyposażony w kompresor to natomiast 510 KM. Wysokoprężne warianty występują pod postacią 3-litrowego SDV6 generującego 292 KM, a także słabszy wariant 3.0 TDV6 o mocy 258 KM. Wszystkie jednostki są sprzężone z 8-stopniową przekładnią automatyczną.
Dostępne są natomiast dwa rodzaje stałego napędu 4WD. Pierwszy wykorzystuje skrzynię rozdzielczą z funkcją reduktora oferując stały napęd z podziałem momentu 50/50 i możliwość 100-procentowej blokady centralnego dyferencjału. Drugi lżejszy system przeniesienia napędu wykorzystuje dyferencjał typu Torsen, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na półoś z większą przyczepnością, współpracując z systemami kontroli trakcji dla najlepszego efektu. Domyślny podział momentu w tym przypadku to 42/58 (przód/tył). O odpowiednie zachowanie na drodze dba nie tylko znacznie zredukowana waga, ale i nowe zawieszenie oraz układ kierowniczy. Wszystko po to, by nowy Range Rover Sport miał dobre osiągi nie tylko w teorii, ale był zwinny i szybki w rzeczywistych warunkach. Land Rover już teraz chwali się, że to najbardziej dopracowany model w historii brytyjskiej marki.
CENA w POLSCE
3.0 TDV6 S |
321 900 zł |
3.0 TDV6 SE |
349 900 zł |
3.0 TDV6 HSE |
379 900 zł |
3.0 TDV6 HSE Dynamic
|
394 900 zł |
3.0 SDV6 SE |
373 900 zł |
3.0 SDV6 HSE |
399 900 zł |
3.0 SDV6 HSE Dynamic
|
416 900 zł |
3.0 SDV6 Autobiography |
464 900 zł |
3.0 SDV6 Autobiography Dynamic |
474 900 zł |
3.0 V6 Petrol S/C S |
319 900 zł
|
3.0 V6 Petrol S/C SE |
349 900 zł
|
3.0 V6 Petrol S/C HSE |
384 900 zł
|
3.0 V6 Petrol S/C HSE Dynamic |
394 900 zł
|
5.0 V8 Petrol S/C HSE Dynamic |
472 900 zł
|
5.0 V8 Petrol S/C Autobiography Dynamic |
529 900 zł
|
.
WIDEO - tak prezentuje się nowy Range Rover Sport