Model Sport bazujący na konstrukcji nowego luksusowego Range Rovera, pod względem stylistyki otrzymał bardziej zadziorny charakter. Wyróżnia się nie tle swojego brata wyraźnymi akcentami, podkreślającymi sportowe zapędy, i jest od niego krótszy o 149 mm i niższy o 55 mm. To co najważniejsze, to jednak znacząco obniżona masa własna. Nowa generacja o wadze 2115 kg, jest aż o 420 kg lżejsza od poprzedniego modelu, który ważył 2535 kg (porównanie mas bazowych wersji z silnikami wysokoprężnymi V6).
Pod maską auta może znaleźć się kilka opcji - w ofercie początkowo dostępny będzie 5-litrowy V8 o mocy 510 KM oraz 3-litrowy Diesel SDV6 o generujący 292 KM. Na początku 2014 roku gamę poszerzą kolejne dwie jednostki wysokoprężne - 3.0 TDV6 o mocy 258 KM, a także 4.4 SDV8 rozwijający 339 KM. Wszystkie jednostki zostaną sprzężone z 8-stopniową przekładnią automatyczną.
Dostępne będą dwa rodzaje stałego napędu 4WD. Pierwszy wykorzystuje skrzynię rozdzielczą z funkcją reduktora oferując stały napęd z podziałem momentu 50/50 i możliwość 100-procentowej blokady centralnego dyferencjału. Drugi lżejszy system przeniesienia napędu wykorzystuje dyferencjał typu Torsen, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na półoś z większą przyczepnością, współpracując z systemami kontroli trakcji dla najlepszego efektu. Domyślny podział momentu w tym przypadku to 42/58 (przód/tył).
O odpowiednie zachowanie na drodze dba nie tylko znacznie zredukowana waga, ale i nowe zawieszenie oraz układ kierowniczy. Wszystko po to, by nowy Range Rover Sport miał dobre osiągi nie tylko w teorii, ale był zwinny i szybki w rzeczywistych warunkach. Land Rover już teraz chwali się, że to najbardziej dopracowany model w historii brytyjskiej marki.