Wyczynowy Range Rover wyróżnia się agresywnym bodykitem z nowymi zderzakami o potężnych wlotach powietrza, które zasilają dwa intercoolery. Brytyjczycy zastosowali nową atrapę chłodnicy i sportowe progi. 21-calowe obręcze ze stopów lekkich obuto w opony Continental Cross Contact.
Przeczytaj też: Range Rover Sport SVR najmocniejszym SUV-em na Nurburgringu - WIDEO
Kabina nie zmieniła się zbytnio względem standardowego RR Sporta. Największą nowością są fotele zapewniające odpowiednie podparcie boczne podczas dynamicznej jazdy. W środku pojawiły się aluminiowe wykończenia, a opcjonalnie można zdecydować się na wstawki z włókna węglowego.
Pod maską rasowego SUV-a znalazł się potężny 5-litrowy silnik V8 z turbodoładowaniem. Generuje on 550 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostkę napędową sprzęgnięto z 8-biegowym automatem firmy ZF. Range Rover Sport SVR przyspiesza do pierwszej "setki" w zaledwie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) wynosi imponujące 260 km/h.