Z 4-cylindrowej, turbodoładowanej jednostki 2.0 TSI Volkswagen wycisnął potężne 280 KM. To o 15 KM więcej, niż w modelu sprzed liftingu. Dzięki udoskonaleniu mechaniki, Scirocco z dwusprzęgłowym automatem DSG przyśpiesza do "setki" w zaledwie 5,5 sekundy (o 0,3 sekundy szybciej, niż do tej pory).
Przeczytaj też: Volkswagen Golf VIII zadebiutuje w 2019 roku. Mamy pierwsze informacje
Scirocco R na tle standardowych wersji wyróżnia się bardziej rasową stylizacją nadwozia, która ma nawiązywać do sportów motorowych. Seryjne obręcze ze stopów lekkich mają rozmiar 18 cali (opcjonalnie 19 cali). We wnętrzu samochodu w standardzie znalazły się fotele kubełkowe i sportowa kierownica. Rasowego charakteru dodają ozdobne wstawki z carbonu i połyskujące listwy w kolorze Piano.
Nowy Volkswagen Scirocco R z 6-biegową skrzynią manualną kosztuje od 137 690 zł. Wersja z 6-stopniową przekładnią zautomatyzowaną DSG to wydatek 146 290 zł. Samochód można już zamawiać w polskich salonach sprzedaży.