Rekordowa Honda Civic Type R Limited Edition na torze Suzuka

i

Autor: Honda Rekordowa Honda Civic Type R Limited Edition na torze Suzuka

Rekordowa Honda Civic Type R Limited Edition! Pokazała co potrafi na torze Suzuka - WIDEO

2020-07-09 13:36

Honda Civic Type R Limited Edition ustanowiła nowy rekord okrążenia na torze Suzuka w Japonii, w kategorii seryjnych samochodów napędzanych na przednią oś. Ekstremalny kompaktowy hot-hatch wykręcił czas 2 minuty 23,993 sekundy.

Liczący 5,8 km Tor Suzuka słynie z szybkich odcinków z szykanami i trudnych zakrętów. Cały tor ma układ ósemki, z długą prostą o długości 1,2 km, która przebiega wiaduktem nad jego pierwszą częścią. Dzięki lekkim komponentom, udoskonaleniom zawieszenia i układu kierowniczego oraz odchudzeniu zorientowanego na kierowcę wnętrza, Civic Type R Limited Edition przesunął granice możliwości pojazdu z przednim napędem na jednym z najbardziej wymagających torów na świecie. Czas przejazdu to teraz rekordowe 2 minuty 23,993 sekundy.

Przeczytaj również: W Polsce Honda Civic Type R Limited Edition rezerwowana w ciemno. CENNIK Type R lifting 2020

Rekord okrążenia ustanowił poddany ostatecznej ocenie osiągów w lutym 2020 r. Type R Limited Edition w wersji przedprodukcyjnej. Nie różniła się ona specyfikacjami technicznymi od auta seryjnego, nie posiadała również żadnych dodatkowych modyfikacji podnoszących osiągi. Civic Type R Limited Edition trafił już do sprzedaży w całej Europie. Wszystkie egzemplarze przeznaczone na polski rynek zostały wyprzedane. Łączna pula aut przeznaczonych na rynek Starego Kontynentu wynosi zaledwie 100 egzemplarzy.

Honda Civic Type R Limited Edition

Wersję Limited Edition wyposażono w lekkie 20-calowe kute obręcze kół firmy BBS z oponami Michelin Cup 2, zaprojektowanymi z myślą o szybkiej jeździe po torze. Nadal jednak zapewniają one wyjątkowe osiągi na publicznych drogach, co zawdzięczają między innymi 10 kg oszczędności masy. Karoseria jest malowana lakierem „Sunlight Yellow” kontrastującym z czarnym dachem. Drapieżnego wyglądu dopełniają czarne, błyszczące obudowy lusterek i podobny wlot powietrza na masce.

Testowaliśmy: Honda Civic X Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320 KM GT: kompaktowa petarda

Zmodyfikowane amortyzatory pozwalają optymalnie wykorzystać taki zestaw kół i opon, a wspólnie z nową kalibracją układu kierowniczego, zapewniają maksymalną kontrolę i wyczucie drogi. Oprogramowanie sterujące systemem adaptacyjnych amortyzatorów (Adaptive Damper System) ocenia teraz szybciej warunki drogowe, co przekłada się na lepszą reakcję amortyzatorów, zapewniając zarówno lepsze prowadzenie samochodu, jak i wyższą jakość jazdy. Wprowadzenie nowych dwuczęściowych, pływających tarcz hamulcowych w układzie hamulcowym poskutkowało lepszą kontrolą i siłą hamowania.

Auto napędza dynamiczny silnik 2.0 VTEC Turbo. Maksymalna moc wynosi 320 KM przy 6500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy 400 Nm występuje w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h jest osiągane w 5,7 sekundy.

Wnętrze flagowego Civica Type R Limited Edition, z czerwonymi kubełkowymi fotelami i tabliczką z numerem seryjnym wersji limitowanej, nawiązuje do innych sportowych modeli Hondy. Kierownica obszyta Alcantarą i nowa gałka zmiany biegów w opływowym kształcie, dają kierowcy poczucie jedności z maszyną. W samochodzie zorientowanym na wyniki uzyskiwane na torze, aby zaoszczędzić na masie pominięto zbędne do ścigania się z czasem elementy wyposażenia, takie jak system informacyjno-rozrywkowy i klimatyzacja. Wersja Limited Edition zachowała jednak tylne siedzenia i codzienną użyteczność. Masa pojazdu została zredukowana w sumie o 47 kg w porównaniu z wersją Type R GT.

Nasi Partnerzy polecają