Renault Kadjar kończy rynkowy staż, a francuska marka żegna się z dotychczasową nazwą modelu. Renault Austral zrywa z poprzednikiem nie tylko w kwestii nazwy. Samochód został opracowany od podstaw i z wykorzystaniem zupełnie nowych technologii. Płyta podłogowa CMF-CD, którą znamy już z nowego Nissana Qashqaia, tylko i wyłącznie hybrydowe układy napędowe oraz garść nowoczesnych rozwiązań technologicznych mają zapewnić nowemu SUV-owi Renault lepszą sprzedaż.
Polecany artykuł:
Pod maską hybrydy
Największą nowością są zelektryfikowane układy napędowe, wykorzystujące silniki benzynowe 1.2 oraz 1.3. Koniec z dieslem! Wysokoprężnych jednostek pod maską Australa nie uświadczymy. Klienci będą mieli do wyboru wersje E-Tech (160 i 200-konne) oraz miękkie hybrydy 140 i 160-konne czyli coś, co znamy już z Qashqaia. Pod maską znajdą się 3 i 4-cylindrowe silniki, a ręczne skrzynie biegów pozostaną w ofercie, zarezerwowane dla odmian o niższej mocy.
Renault Austral - wymiary
Rozstaw osi 2,67 m i nieco ponad 4,5 m długości. Renault Austral będzie odrobinę większe od Kadjara i ma oferować więcej miejsca we wnętrzu. Wlicza się w to bagażnik, który ma pojemność od 500 do 575 l przed złożeniem siedzeń. Wygląda na to, że tylna kanapa będzie przesuwana. W hybrydowych wersjach E-Tech, pojemność bagażnika zostanie zmniejszona.
Wnętrze pełne ekranów
Widzieliście wnętrze nowego Renault Megane E-Tech? Jeśli tak, wiecie czego spodziewać się po Renault Austral. Projekt jest bardzo podobny - mamy tu pionowo umieszczony ekran centralny, wyświetlacz cyfrowych zegarów i proste kształty. Wysoki tunel środkowy i nieco więcej przestrzeni to główne różnice między Australem, a nowym Megane. Podobnie, jak w elektrycznym kompakcie, mamy tu system multimedialny bazujący na Google Android Automotive, a nowością w kwestii opcjonalnego wyposażenia jest system audio Harman Kardon. Prawdopodobnie oznacza to koniec wieloletniej współpracy Renault z Bose.
Koniec z Renault Sport. Czas na Alpine
Śladów znanej i lubianej marki Renault Sport już nie uświadczymy. Teraz sportowa wersja będzie sygnowana emblematem Esprit Alpine. 20-calowe felgi, szary lakier, imitacja karbonu czy dodatki z alcantary we wnętrzu to niektóre z wyróżników specjalnej wersji, która pojawi się w cenniku. Bogato wyposażone Renault Austral Esprit Alpine ma mieć w standardzie również szereg dodatków, takich jak masaż czy podgrzewana kierownica.
Kiedy Renault Austral pojawi się w salonach?
Francuzi zapowiadają rynkowy debiut na ten rok. Jeśli takie zapewnienia pada w marcu, można śmiało założyć, że będzie to końcówka roku. Ostatni kwartał to możliwa data rynkowej premiery, oczywiście jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem.