Christian Gebhardt - dziennikarz Sport Auto podjął się próby przejechania niemieckiego toru w jak najkrótszym czasie. Clio RS 220 Trophy świetnie spisało się w tej roli. Wynik 8.23 okazał się lepszy, niż wcześniej uzyskane czasy wykręcone przez Sport Auto w innych małych hot-hatchach. Mini John Cooper Works osiągną czas 8:35, Opel Corsa OPC przejechał trasę z wynikiem 8:40, a napędzane na cztery koła Audi S1 wykręciło 8:41.
Przeczytaj: TEST Renault Megane R.S. 275 Trophy: bardzo dziki kompakt
W Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC za napęd odpowiada turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra, wzmocniony z 200 KM, do mocy 220 KM (przy 6050 obr/min) i 260 Nm. Dodatkowo dzięki funkcji "oveboost" maksymalny moment obrotowy może chwilowo wzrosnąć do 280 Nm. Dodatkowo charakterystyka zautomatyzowanej skrzyni biegów EDC z łopatkami pod kierownicą, została przestrojona z myślą o lepszym wykorzystaniu zakresu trybu "sport". Zawieszenie obniżono dodatkowo o -20 mm z przodu i -10 mm z tyłu. W nadkola wstawiono 18-calowe obręcze obute w opony Michelin Pilot Super Sport, w rozmiarze 205/40 R18. W kabinie znajdują się sportowe fotele kubełkowe
Charakteryzujące się wyczynowym stylem hatchback klasy B, w Polsce został wyceniony na 96 900 zł.