Nowy Kadjar to przede wszystkim przeprojektowane wnętrze, do którego budowy wykorzystano materiały o lepszej jakości. Obramowanie nawiewów, klamki drzwi i konsola środkowa otrzymały ozdobniki z satynowego chromu. Wewnętrzne panele drzwiowe są wyposażone w nowe przyciski sterujące szybami i lusterkami bocznymi, a dzięki podświetleniu łatwiej korzysta się z nich nocą.
Inny jest zintegrowany multimedialny ekran dotykowy, wpasowany centralnie w deskę rozdzielczą. Urządzenie wykorzystuje technologię pojemnościową zapewniającą większą jasność i czułość. Ekran o przekątnej 7 cali z elementami sterującymi po obu stronach umożliwia korzystanie z systemu R-LINK 2, kompatybilnego z Android Auto i Apple CarPlay (dostępność w zależności od kraju). Przeprojektowany został także panel sterowania klimatyzacją. Charakteryzuje się bardziej ergonomicznym wzornictwem, a ustawienia temperatury i wentylacji są wyświetlane na środku trzech pokręteł.
Na nowo zaprojektowane zostały fotele, które teraz umożliwiają regulację długości siedziska. Są również wyposażone w piankę o podwójnej gęstości, co zwiększa komfort podczas jazdy i zapobiega zmęczeniu w czasie długich podróży. Z kolei sztywniejsze wzmocnienia boczne zapewniają lepsze podparcie. W konsoli inaczej wyglądają otwory do przewozu pojemników z napojami oraz przesuwny, łatwiejszy do dopasowania podłokietnik. Schowek znajdujący się przed dźwignią zmiany biegów jest teraz podświetlany. Dostępne będą nowe kolory tapicerek.
Wizualne poprawki
Renault Kadjar po modernizacji dostał odświeżoną stylistykę. Pojawił się szerszy grill z chromowanymi wstawkami i zderzaki z większą powierzchnią polakierowaną w kolorze nadwozia. W zależności od poziomu wyposażenia w tylnym zderzaku mogą pojawić się chromowane elementy. Od wersji Intens nowy Kadjar wyposażony jest także w antenę w kształcie płetwy rekina. Oferta otrzyma nowe wzory obręczy kół 17- i 19-calowych oraz trzy dodatkowe kolory nadwozia: "Zielony Ural", "Niebieski Iron" i "Szary Highland".
Charakterystyczny układ świateł LED pozostał, ale jego oryginalność teraz wzmacnia wbudowanie kierunkowskazów LED w światła do jazdy dziennej. Światła przeciwmgłowe są teraz prostokątnie i również otrzymały diody LED, w wersjach wyposażonych w światła w technologii LED Pure Vision. W efekcie zużycie energii jest sześciokrotnie mniejsze niż w przypadku halogenów. W tylnych kierunkowskazach również zastosowano diody LED, podobnie jak w światłach cofania i przeciwmgłowych.
Zmiany pod maską
Gama jednostek napędowych także uległa korektom. Podstawowym silnikiem jest teraz 1.3 TCe (zastępujący 1.6 TCe). Słabsza odmiana generuje 140 KM, a mocniejsza 160 KM. Jednostka ta będzie łączona z manualną lub automatyczną przekładnią. Odświeżona wersja jednostki wysokoprężnej 1.5 dCi dostarcza 115 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Nowością jest diesel 1.7 dCi generujący 150 KM i 340 Nm łączony do wyboru z 6-biegową skrzynią ręczną lub 7-biegową automatyczną EDC. Silnik ten opcjonalnie można połączyć z napędem na cztery koła znanym z bliźniaczego Nissana Qashqai.
Po debiucie w 2015 roku Kadjar stał się podstawowym modelem w gamie Renault, sprzedawanym na całym świecie. Dotychczas samochód ten wybrało ponad 450 000 klientów w ponad pięćdziesięciu krajach.