Deszcz wrażeń
Stolica upodobniła się do Wenecji, a nasza Laguna - do gondoli. Najszybszej gondoli w mieście.
Swoje musi spalić
Tomasz Majer z Warszawy, 29 lat, informatyk w agencji reklamowej, jeździ 12-letnim Volvo i 22-letnim Uazem
Wygląd: Renault nie boi się odważnych projektów, ale te bardziej konserwatywne też dobrze im wychodzą. Konstruktorzy wyraźnie postawili jednak na styl kosztem funkcjonalności. Z tyłu jest za mało miejsca...
W kabinie: jest tu więcej niż potrzebuje kierowca. Popracowałbym jeszcze nad jakością elementów plastikowych. Podobała mi się automatyczna skrzynia biegów - można też pobawić się trybem manualnym. Charakterystyczne dla automatu opóźnienie nie jest duże.
Ja za kierownicą: miło, przyjemnie, pełna "elektryka". Za kierownicą nie brakuje miejsca ani na nogi, ani tułów. Bardzo wygodne fotele.
Silnik: myślę, że wystarczający do tej klasy samochodu. Auto z taką pojemnością musi swoje palić, a katalogowe 14 litrów to jeszcze nie tak strasznie dużo.
Zawieszenie: biorąc pod uwagę, że testowany samochód miał już 20 tys. km przebiegu i to w ciężkich warunkach, wyszedł z próby obronną ręką.
Szczególnie układ ESP daje niebywałe poczucie bezpieczeństwa. Tego samochodu nie da się wyprowadzić z równowagi.
Za te pieniądze: wybrałbym samochód o charakterze zgodnym z moimi zainteresowaniami - czyli: terenowy.
Andrzej Kołodziejczyk z Parczewa, 27 lat, prowadzi sklep, jeździ półrocznym Renault Kangoo i 6-letnim Polonezem
Wygląd: to dla mnie rewolucja. Szczególnie wersja kombi. Byłem zakochany jeszcze w poprzedniej wersji. Za tą już szaleję!
W kabinie: niebieska skóra. Ja wolałbym w kolorze czarnym. Ale nie wybrzydzajmy. Wygodnie, choć we trójkę z tyłu jedzie się ciężko. Z przodu natomiast bardzo dużo miejsca. Do elektroniki nie mam specjalnie zaufania - szybko się psuje.
Ja za kierownicą: marzenie. Ten samochód jest stworzony dla mnie. Jak miałbym mieć Lagunę, to tylko kombi. Pierwszy raz jechałem też samochodem z automatyczną skrzynią biegów. W mieście to zbawienie.
Silnik: 3 litry robią wrażenie, szczególnie z taką mocą. Jednak gdybym miał kupować samochód dla siebie wybrałbym diesla - ze względów oszczędnościowych.
Zawieszenie: na zakrętach, i na nierównościach, bruku i szutrze, Laguna prowadziła się bardzo pewnie. Przy czym cały czas komfortowo. Francuzi wiedzą jak zrobić zawieszenie.
Za te pieniądze: gdybym miał zbędne 130 tys. zł, z wielką przyjemnością zafundowałbym sobie taki samochód.
Jacek Nowicki z Warszawy, 28 lat, informatyk, jeździ 7-letnią Mazdą 323F
Wygląd: linia Laguny zaprojektowana jest bardziej od linijki niż za pomocą cyrkla. Jest bardziej kanciasta. A ja nie przepadam za samochodowymi krągłościami.
W kabinie: nie podobało mi się, że nie miałem gdzie powiesić marynarki. Brakowało wieszaków przy rączkach nad głowami pasażerów.
Ja za kierownicą: idealne miejsce pracy dla kierowcy - super wygodne fotele, czytelne zegary i mnóstwo dodatkowych funkcji. Trzeba by się wszystkiego pouczyć.
Silnik: przeważnie jeżdżę tylko po mieście i potrzebuje silnika, który ma tzw. dół. Laguna nie przyspiesza zbyt imponująco od 0 do 100 km/h. Lepsze wrażenia zarezerwowane są przy większych prędkościach - gwałtowne wciśnięcie gazu przy 200 km/h i automatyczna skrzynia jeszcze redukuje biegi!
Zawieszenie: czułem się bezpiecznie w tym samochodzie - żaden zakręt, żaden deszcz czy gwałtowne hamowanie nie stanowiło zagrożenia.
Za te pieniądze: wyposażenie w tym samochodzie jest już w zasadzie maksymalne. Jeżeli decydujemy się na zakup tak ekskluzywnego samochodu, to cenę musimy przełknąć. Tu brakuje już tylko wodotrysku.
Renault Laguna Grandtour Initiale 3.0 V6 210 KM
Wyposażenie samochodu, który testowaliśmy:
8 poduszek powietrznych,
ABS,
ESP - system kontroli trakcji,
automatyczna dwustrefowa klimatyzacja,
elektryczne szyby i lusterka,
wspomaganie kierownicy,
automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne,
centralny zamek,
halogeny,
lampy ksenonowe,
alufelgi,
komputer pokładowy,
skórzana tapicerka,
automatyczna skrzynia biegów
Osiągi:
Moc maks. (KM/obr.): 210/6000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 8.1
Prędkość maks. (km/h): 235
Moment obr. (Nm/obr): 285/3750
Silniki:
1.6 16V (110 KM), 1.8 16V (123 KM), 2.0 16V (140 KM), 3.0 V6 (210 KM), 1.9 DCI (100 KM), 1.9 DCI (120 KM), 2.2 DCI (150 KM),
Zużycie paliwa (l/100 km):
przy 90 km/h: 7,3
przy 120 km/h: 10,1
w ruchu miejskim: 14,9
Cena (zł):
wersja testowana: 133 050 zł
wersja podstawowa: 127 400 zł
wersja najtańsza (1.6): 66 900
Pojemność bagażnika (l):
475/1500