Renault po raz piąty z rzędu zanotowało rekordowy rok pod względem sprzedaży. W 2017 roku marka sprzedała ponad 3,76 mln pojazdów (+18%), z czego 1,91 mln w Europie, a 60 539 szt. w Polsce (o 9 061 więcej niż rok wcześniej), co pozwoliło marce uzyskać 11% udziału w rynku. Na sukces francuskiego koncernu złożyło się wiele mniejszych triumfów. Odświeżony Captur został liderem w segmencie coraz szybciej rosnącego segmentu B, Clio utrzymało trzecie miejsce w segmencie B (z wynikiem 9 853 egzemplarzy), a Duster pozostał na szczycie podium w grupie C SUV.
Zobacz TEST: Dacia Duster 4x4 - bestseller dorasta
Francuski carsharing
Dużym sukcesem marki było również nawiązanie współpracy z firmą Traficar. Szeregi największego w Polsce operatora carsharingu zasiliło 1000 modeli Clio TCe 90, które pojawiły się w pięciu polskich miastach: Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu. W ciągu najbliższego miesiąca kolejne 300 aut wyjedzie na ulice Katowic. Renault planuje również wprowadzenie do usługi elektrycznych modeli Kangoo Z.E., które mają stacjonować przy sklepach IKEA i Castorama.
Sportowe geny
Miniony rok był dla grupy Renault szczególny, za sprawą wprowadzenia nowej marki Alpine. Dwumiejscowe coupe pojawi się w sprzedaży już w marcu tego roku, jednak to właśnie rok 2017 przyniósł wieści o powrocie do przeszłości. Auto jest niezwykle lekkie (waży około tony), ma 1.8-litrowy turbodoładowany silnik umieszczony z tyłu, a napęd jest przekazywany na tylną oś. Może pochwalić się także świetnymi osiągami, ponieważ sprint od 0 do 100 km/h zajmuje około 4,5 sekundy. W Polsce znalazł się jeden oficjalny dystrybutor marki Alpine. Do tej pory wpłynęło 19 zamówień – 13 na limitowaną wersję Premiere Edition, oraz 6 "zwykłych".
Zobacz: Alpine powraca! Polska CENA Alpine A110
Jakie plany?
Marka nie ukrywa radości z kolejnego roku pełnego sukcesów. Przedstawiciele pytani o plany na 2018 rok, odpowiadają, że znów chcieliby pochwalić się rekordami. I misja ta ma duże szanse powodzenia. Po wprowadzeniu w połowie ubiegłego roku nowego Koleosa, Renault ma pełną gamę crossoverów: od małego Captura, przez średniego Kadjara, aż po największego Koleosa. Niedawno w gamie Dacii należącej do koncernu pojawił się także nowy Duster, który jest jeszcze lepszy od poprzedniego. A trzeba przyznać, że nawet poprzednia generacja odnosiła na rynku ogromne sukcesy. Poza tym mocno na rynku trzyma się Clio, a nadchodzący Megane R.S. podnosi ciśnienie wielu fanom motoryzacji. Renault z roku na rok umacnia swoją pozycję na rynku i ulepsza swoją gamę modelową. I choć można mieć zastrzeżenia do postępującego downsizingu lub małych zbiorników paliwa (na co skarżą się właściciele Talismanów), trzeba przyznać, że Renault od kilku lat rozkręca się na światowym rynku motoryzacyjnym.